Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Интересите на пилотите срещу интересите на отбора – Хорнер, Васьор и Волф...

Интересите на пилотите срещу интересите на отбора – Хорнер, Васьор и Волф за случилото се в Макларън в Унгария

4375
0
Оскар Пиастри, Ландо Норис, Макларън F1
снимка: Макларън

Ситуацията в отбора на Макларън по време на Гран при на Унгария предизвика множество коментари. Екипът избра такава стратегия, че изкара Ландо Норис пред Оскар Пиастри. След това трябваше да убеждават британския си пилот да върне първото място на съотборника си, който водеше, когато Норис бе вкаран по-рано в бокса. Ландо води дискусия дълго време преди накрая да пропусне Пиастри. Цялата разправия остави горчив вкус от иначе чудесната двойна победа на Макларън. Шефовете на други отбори пък неминуемо бяха питани след финала какво мислят за така създалата се ситуация.

„Не им трябваше да си усложняват толкова сами живота. Бяха в доста комфортна ситуация“, отговори ръководителят на Ред Бул в F1 Кристиан Хорнер.

„Избраха Ландо да спре две обиколки по-рано, което е необичайно, освен ако не искаш колата отзад да излезе напред. Иначе вкарваш в бокса първо лидера. После, в края на състезанието хвърлиха сериозни усилия, за да обърнат нещата.“

„Това си е тяхна работа, разбира се, но може би бе просто ненужно да си създават подобен проблем. Интересите на пилотите срещу интересите на тима винаги пораждат конфликт“, каза още Хорнер за ситуацията в Макларън

Фредерик Васьор първо държеше да посочи, че по време на състезание е концентриран не върху Макларън, а върху болидите на Ферари.

„Не знам защо са избрали пресичаща стратегия за Норис спрямо Пиастри. Възможно е да са имали добри причини във връзка с болидите около тях. Не искам да коментирам това. Същевременно съм перфектно наясно, че това бе малко прекалено за Пиастри. Той води в надпреварата, върши добра работа, а съотборникът му го прескача със стратегия – прекалено грубо е. Предполагам, че е имало причина за това“, повтори шефът на Ферари.

Тото Волф има опит с подобни ситуации през годините, когато Мерцедес доминираше в шампионата на Формула 1.

„Според мен можеш да се справиш с определени ситуации единствено, когато се озовеш в тях. И точно това им се случи на тях – за първи път. Човек се учи от опита си. В случая – как се справяш с двама пилоти, всеки от които има възможност да спечели. Желанието е да вземеш точките без да се отказваш от шампионата при състезателите. Сигурен съм, че ще седнат и ще измислят правила, както ние направихме в миналото. Всъщност не искахме да ги наричаме правила. Кръстихме ги „намерения при състезание“. Убеден съм, че скоро ще има документа. Не се съмнявам, че Андреа [Стела] и Зак [Браун] са много силни лидери. Въпросът е да се определи рамката – какво се случва във всяка възможна ситуация“, каза Волф.

Вътрешните правила, за които припомни Волф, касаят взаимоотношенията между Люис Хамилтън и Нико Розберг в периода им като съотборници в Мерцедес

За тях наскоро припомни Джеймс Ваулс. Настоящият шеф на Уилямс във Формула 1 дълги години бе главен стратег в Мерцедес.

„През 2014 г. пилотите знаеха, че един от тях ще спечели. И бяха наясно, между другото, още преди старта на първото състезание. Моята роля беше да създам документ с много ясни насоки как ще работим, как ще се борят един с друг. В онзи момент го нарекохме „правила за поведение“. По-късно го променихме на „намерения при състезание“, за да не звучи толкова военно“, разказа Ваулс.

„Поставихме ясни граници за това как ще се държим и как ще се представяме на писта. Изградихме цял етос, културна система, в която вярвам до ден-днешен. Цялата първа страница бе за това как трябва да си спортсмен. Може да спечелиш титла, но ако го сториш по нечестен и неспортсменски начин, после цял живот съжаляваш. Срещу името ти стои титла, която е опетнена, омърсена, не е чиста“, продължи бившият главен стратег на Мерцедес.

„Постановихме, че между двама пилоти ще спечели този, който е бил най-бърз в рамките на 20 състезания. Не най-бързият в един отделен уикенд. Не този, сторил нещо, което да му носи полза в краткосрочен план. А ние се ангажирахме да им предоставим равни възможности. Те приеха документа и така създадохме добра работна среда. Не че не е имало провали на моменти. Всички помнят Барселона през 2016 г. Но в тези случаи вадиш отново документа и настояваш, че ще се работи по този конкретен начин“, добави Ваулс.

В Унгария през миналия уикенд Волф припомни друг случай – пак в Унгария през 2017 г. Хамилтън поиска шанс да опита да атакува Кими Райконен за второто място

След като не можа да изпревари пилота на Ферари, англичанинът върна мястото на Ботас.

„Обещахме на Валтери, че ако Люис не успее да изпревари Кими, ще обърнем реда. Направихме го. Останахме верни на ценностите си. Точно това решиха да направят в Макларън – да постъпят правилно. Да постъпят така, както твърдят, че работят. Сега ще проведат дискусия с двамата си пилоти какво искат занапред“, допълни Волф.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by McLaren (@mclaren)