Бриан Буфие (Пежо 207 S2000) спечели рали Монте Карло 2011, първи кръг от тазгодишното издание на IRC (Intercontinental Rally Challenge). Втори с разлика от 32,5 сек. се нареди Фреди Лоа (Шкода Фабиа S2000), а трети с изоставане от 1:19.7 мин. финишира Гай Уилкс (Пежо 207 S2000).
Надвреварата започна в сряда сутринта, когато екипажите изминаха 4 отсечки. Тогава лидер бе пилотът на Шкода Юхо Ханинен.
Финландецът продължи уверено да води и след преминаването на следващите две отсечки от втория ден. По време на следобедните планински етапи обаче заваля сняг. Ханинен бе с гуми интермедия и това предопредели колосалното му изоставане. В същото време от ситуацията спечели пилотът на Пежо Франция Бриан Буфие, който потегли със зимни гуми и с две гуми с шипове в багажника. Така в края на деня той излезе начело в генералното класиране.
По време на последния ден от рали Монте Карло Буфие продължи да води. Програмата включваше един сутрешен етап, който бе спчелен от неговия съотборник Стефан Саразен, но Буфие все така остана водач в общото подреждане.
Последните 4 отсечки от надпреварата се проведоха след залез слънце, включително двете преминавания на най-известния етап Col de Turini. До тях обаче по традиция бяха допуснати само първите 60 екипажа от генералното класиране.
Първата от нощните отсечки бе спечелена от Никола Вуйо (Шкода Фабиа S2000).
По време на следващия етап скоростната кутия на Стефан Саразен от екипа на Пежо Франция блокира на 4-а предавка и пилотът финишира с 28,3 сек. закъснение от изненадващия победител в отсечката Джандоменико Басо. Това върна Саразен обратно на 5-а позиция в генералното класиране.
В предпоследната отсечката обаче Стефан Саразен постигна най-бърз резултат, след като по време на 15-минутния сервиз механиците му успяха да сменят дефектиралата скоростна кутия.
Саразен спечели и последната отсечка в рали Монте Карло, но пълният триумф бе за съотборникът му Буфие, който победи в надпреварата. Така екипът на Пежо Франция изпълни предварително поставената задача.
В шампионата следва около два месеца и половина пауза преди следващия кръг в Испания (14-16 април 2011 г.). Причината за дългото време без състезания от IRC е, че от календара поради финансови затруднения отпадна надпреварата в Аржентина, която бе втория кръг.