Иван Мюлер бе обявен за пилот на Ситроен Рейсинг в WTCC (световния шампионат за туристически автомобили) и вече има впечатления както от екипа, така и от автомобила – С-Елизе. Французинът е един от най-опитните пилоти в спорта. Кариерата му стартира още през 1979 г., когато започва да се състезава с картинг. През 1986 г. става европейски картинг шампион, а от началото на 90-те се състезава и при туристическите автомобили. Понастоящем Мюлер е трикратен WTCC шампион (веднъж със Сеат и два пъти с Шевроле).
– Какви са първите ти впечатления от Ситроен Рейсинг?
– Преди всичко смятам екипа за много професионален, но това не е изненада, като се има предвид постигнатото от рали отбора. През кариерата си съм карал за италиански, немски, испански и британски тимове – от дълго време не съм работил с французи. Те имат различен начин на мислене и труд (не казвам, че е по-добър или лош от чийто и да е друг метод!). Но ще трябва да науча как точно се случват нещата в Ситроен Рейсинг. Налага се също така пак да свикна да говоря на майчиния си език – осъзнах, че на моменти имам затруднения с откриването на точните термини на френски! Всичко е съвсем ново, но вече се чувствам добре в Ситроен.
– Имаш забележителна кариера и постижения в WTCC. Какви са тайните на успеха в тази категория?
– Просто е: трябва да се представяш добре и във всеки старт да взимаш колкото можеш повече точки! Дисциплината обаче е значително по-сложна, отколкото изглежда. Основната трудност е от формата, включващ две състезания в един уикенд. При обръщането на грида пилотът на полпозишън за първия старт отива десети за втория. А когато си в края на колоната, трябва да знаеш как да избягваш поставянето от другите капани, за да се върнеш в челото. Това е причината, поради която вероятно опитните пилоти по принцип монополизират топместата.
– Уменията на състезателите също изглеждат важни…
– За разлика от повечето пистови шампионати, в WTCC автомобилите са с предно задвижване. Това означава, че предните гуми се износват бързо. Пилотът съответно трябва да се адаптира към тези особености по време на надпреварата. Според мен обаче нещата ще се променят в този аспект от догодина.
– Вече кара Ситроен С-Елизе WTCC. Как намираш колата?
– В сравнение с автомобилите ми от последните няколко сезона е по-лека, по-мощна и по-ефективна от аеродинамична гледна точка. Освен това е с по-широки гуми и по-големи спирачки. Накратко, всичко е по-добро. Новото поколение автомобили ще са по-бързи от настоящите. Пак ще са туристически, но животът на състезателя ще е по-улеснен. Първите ми впечатления от Ситроен-а са, че е добра база за работа и нямам търпение да продължим развойната фаза.
– Помниш ли кога за първи път срещна Себастиен Льоб?
– Да, в края на 90-те, на Андрос Трофи. Бяхме от един и същи клуб, президентът ни ми представи новата ни изгряваща звезда. Проследих израстването мзу и днес мога само да се възхищавам на това, което постигна в кариерата си. Той е деветкратен световен шампион! Това определено е сериозно. Моята собствена статистика е добра, но изобщо не се доближава до тази на Себ.
– Рядко се случва двама толкова титулувани пилоти да са в един и същи тим. Как според теб ще работи това партньорство?
– Сигурен съм, че ще се получи добре. Ние сме големи хора, нямаме какво да доказваме и знаем какво означава да работиш за производител. Преди всичко трябва да се мисли за бранда и аз винаги съм правел точно това. Бих предпочел, разбира се, да съм на най-високото стъпало на подиума, но основната цел е отборът да печели. Солидарността между съотборници е един от ключовете за успех.