Американската марка с дълга офроуд традиция показва на автосалона в Брюксел впечатляващо присъствие във всички SUV категории. Подготовката за електрическото бъдеще е съчетана със следване на традициите и усет за настроенията на клиентите.
Jeep стартира участието си на Автомобилното изложение в Брюксел през януари 2025 г., представяйки някои от най-емблематичните си модели. Сред тях е новият Avenger 4xe The North Face Edition (на снимките). Моделът е създаден в сътрудничество с марката The North Face и е проектиран за най-трудни приключения. BEV версията на Jeep Avenger е първият напълно електрически SUV на марката. Изложена е в изпълнение Summit, комбиниращо стил, функционалност и характерни за Jeep технологии. Сред другите показани модели са Renegade и Compass в специалното издание North Star и Wrangler Sahara със задвижване 4xe (PHEV).
Успехи в Европа
Продуктовата стратегия на Jeep е насочена към отговор на нуждите на клиентите и разширяване на присъствието на марката в Европа. През 2024 г. регистрациите на Jeep в Европа достигнаха над 132 000 автомобила, с 2% увеличение спрямо 2023 г. Моделът Avenger е особено успешен – като най-продаван B-SUV в Италия и четвърти по продажби електрически B-SUV в Европа. Електрифицираните версии на Avenger съставляват 50% от продажбите му, а новият вариант 4xe ще бъде пуснат през 2025 г. Допълнен с него, моделът ще предложи още повече опции – общо три типа задвижване, две трансмисии, предно или двойно предаване.
Jeep продължава да инвестира в нови модели, които ще запазят лидерската му позиция в различни сегменти. През 2025 г. ще бъде представен новият Jeep Compass. Той ще предложи BEV, PHEV и хибридни задвижващи системи с автономия до 650 км. Моделът Wagoneer S, най-бързият 100% електрически SUV на марката, ще бъде пуснат през 2025 г. Мощността му ще е 600 конски сили и ще се ускорява до 100 км/ч за около 3,5 секунди. През 2025 г. ще дебютира и Recon, средно голям 100% електрически SUV с изключителни офроуд способности.
Различни темпове на електрификация според сегмента
Продуктовата стратегия на Jeep и разнообразието на моделите позиционират марката да отговори ефикасно на настоящите и бъдещите изисквания на пазара. В B-SUV сегмента Jeep планира да запази една трета от продажбите с топлинни двигатели до 2026 г. Същевременно ще продължи да предлага електрифицирани версии на модела Avenger. В C-SUV сегмента марката възнамерява да намали продажбите на топлинни двигатели до 10% и да инвестира в BEV, PHEV и e-hybrid технологии за новия Compass. В D-SUV сегмента с прогнозирано нарастване на продажбите на електрически автомобили Jeep ще предложи модели като Wagoneer S и Recon.
Със своята стратегия, фокусирана върху иновациите, възможностите и електрификацията, Jeep е добре подготвен да води в различни автомобилни сегменти. И ще продължи да предлага на клиентите свобода да изследват света с автомобили, които съчетават стил, технологии и приключенски дух.