Начало Автомобилни новини Jensen Interceptor Restomod: Британска класика с до 781 к.с.

Jensen Interceptor Restomod: Британска класика с до 781 к.с.

11
0
Jensen Interceptor Restomod

Jensen International Automotive връща на пътя легендарния Interceptor. Както при оригинала, задвижващата система идва от САЩ – и все пак е напълно различна.

Jensen Interceptor е произвеждан от средата на 60-те до средата на 70-те години. Подобно на легендарния Jaguar E-Type той датира от безспорно златната ера на британското автомобилостроене. Красивото спортно купе обаче не е изцяло британско; както е известно, сърцето му идва от САЩ. Chrysler доставя първо 6,3-, а по-късно и 7,2-литров V8 двигател. В зависимост от версията на модела агрегатът отдава между 330 и 390 к.с. Максималният въртящ момент варира между 474 и 664 нютонметра.

Това са били впечатляващи стойности за онова време и биха подхождали и на един съвременен гран туризмо. Въпреки това Jensen International Automotive (JIA), компанията наследник на залязлата през 1976 г. марка, имаше нещо друго предвид, когато пусна на пазара Interceptor в модернизиран вид. Разбира се, спортният рестомод* би трябвало да е с по-голяма мощност. Но също и управляемостта и издръжливостта на двигателя се очаква да са по-добри от оригиналните.

С атмосферен или компресорен V8

Ето защо британците от Банбъри се осмеляват да направят нещо, което някои фенове на Jensen може да възприемат като кощунство: JIA не само сменя доставчика на двигатели, но дори се обръща към неговия най-върл съперник. Вместо V8 на Chrysler в предната част на автомобила се появява двигател от гамата на General Motors. Всеки клиент може да избере кой точно да бъде той. 6,2-литровият V8 LS3 с 436 к.с. и максимален въртящ момент 576 нютонметра беше стандартният двигател на Corvette C6. Той все още се предлага от GM като „crate engine“ (мотор, доставян в сандък). Сега служи като източник на задвижване в атмосферната версия на Interceptor R.

Значително по-мощна алтернатива е LT4 V8 от гамата на GM, използван, наред с други, в Corvette C7 Z06. Той също е small block V8 с работен обем 6,2 литра, но с компресорно пълнене от Eaton. Очаквано моторът е с подобаваща мощност: на своя уебсайт Chevrolet рекламира този „crate engine“ с 649 к.с. и 854 нютонметра. Тези показатели би трябвало да са налични и в най-мощния Interceptor R. Във всеки случай времето от нула до сто е 3,6 секунди, което е силен индикатор за мощен двигател.

Сега и с хибридно задвижване

Този задвижващ агрегат служи за основа и на най-новата интерпретация на Jensen. Във версията Jensen FF Hybrid рестомод купето разполага и с два електромотора на предния мост. Те са разположени в допълнителна подрама и имат за цел да увеличат мощността на системата до 781 к.с. Електрическият дует черпи енергия от акумулаторна батерия с външно зареждане и капацитет 35 киловатчаса. Нещо повече – силовата асистенция превръща Jensen в автомобил със задвижване на всички колела, което обяснява името. Припомняме, че V8 двигателят на Jensen FF от 1966 г. вече е комбиниран с двойно предаване. Така че британецът е истински пионер в областта на задвижването 4х4; Audi Quattro, което многократно е възхвалявано в това му качество, се появява на пазара едва 14 години по-късно.

Разбира се, рестомод преустройството не се изчерпва с обикновена трансплантация на сърце. За своята конверсия Jensen използва оригинално шаси на Interceptor. Поради това се налага да бъдат адаптирани точките на опора, както и допълнителните агрегати, сензорите и окабеляването. Същото се отнася и за трансмисията, която е шест- или осемстепенна автоматична от гамата на GM в зависимост от избрания двигател. Новият заден мост на Jensen Interceptor и FF с независимо окачване също е от General Motors.

Фини настройки на ходовата част

Кормилното управление и предното окачване с двойки амортисьори са изцяло преработени.  Самоблокиращият диференциал на задния мост също осигурява оптимално сцепление. При компресорния Interceptor той действа в комбинация с електронен тракшън контрол, включително Launch Control. Спирачната система от AP Racing работи и в двете версии с ABS и 330-милиметрови дискове и шестбутални спирачни апарати отпред. Отзад се използват 280-милиметрови дискове с еднобутални спирачни апарати.

26 до 30 седмици за преоборудване

Каросерията остава в оригиналния си вид. Изключение правят удължената предна престилка, различното предно стъкло, електрически регулируемите и отопляеми външни огледала и новите светлини отпред и отзад. Независимо от това в хода на цялата работа, изпълнявана ръчно в рамките на 26 до 30 седмици, Jensen International Automotive, естествено, извършва пълна реставрация. Оригиналният автомобил – намерен от JIA или докаран от клиента – бива напълно разглобен, обновен и цялостно защитен от ръжда. Разбира се, Interceptor получава и ново боядисване в цвят по избор и нов хром на допълнителните части.

Предлага се и като кабриолет

JIA заменя всички контролни уреди с електронни аналози.  Освен това бива инсталирана и инфо-развлекателна система с ретро вид. Тя работи с Bluetooth, модерни високоговорители и навигационна система по желание. Новото окабеляване, включително предпазители, релета и конектори, гарантира надеждната работа на електрическата инсталация.

Между другото, JIA предлага също така и преустройства LS3 и LT4 за много по-редкия Interceptor Cabrio. Тук, разбира се, гюрукът също се обновява в хода на реставрацията. Ако не искате да стигате дотам, можете да поръчате люк с текстилно покривало на Webasto в ламаринения покрив на купето.

*Рестомод е термин, използван първоначално в САЩ, който означава реставрация с добавяне на съвременни компоненти, позволяващи безопасно, комфортно и екологично шофиране на класическия модел. Най-често бива повишена и мощността на двигателя. Голям привърженик на рестомода е телевизионната звезда Джей Лено.