Болидите на Ред Бул бяха дисквалифицирани от резултатите в квалификацията за Гран при на Абу Даби.
Стюардите на надпреварата постановиха, че предните крила на болидите нарушават точка 3.15 от техническия правилник на Формула 1.
– Стюардите, след като получиха доклад от техническия делегат (документ 28), изслушаха представителите на отбора и разгледаха въпроса, установиха нарушение на правилата от посочения по-долу участник и налага наказание – се казва в решението.
То е едно и също за болидите и на Себастиан Фетел (за когото това е последен уикенд като пилот на Ред Бул), и за Даниел Рикиардо.
От Ред Бул заявиха следното:
– След решение на стюардите относно предните крила и на двете ни коли (кола №1 и кола №3) сме разочаровани, че само ние бяхме посочени за тест гъвкавостта на крилото при положение, че е ясно, че други отбори са интерпретирали правилата по подобие на нашето тълкувание. Отборът приема решението на стюардите и ще стартира надпреварата от дъното на грида.
Ако обаче тимът промени предните крила, за да отговарят на правилата, то това ще означава старт от питлейна, тъй като е промяна по болидите в условията на затворен парк.
Тълкуването на ситуацията според известния журналист Адам Купър е следното:
– Отборът трябва да смени крилата, за да са легални, а по принцип това означава промяна на спецификация на елемент и съответно старт от питлейна. След прецедента със смяната производителя на спирачните дискове на [Люис] Хамилтън на Хокенхайм, ако ФИА прецени, че ревизираните крила са с подобни маса, функция, то на автомобилите ще бъде позволено да стартират от дъното на грида. Някои противникови отбори ми казаха, че са изненадани как промяна на нелегална с легална спецификация може да се определи като „подобен” елемент. Тимът обаче може да избере старт от питлейна и по стратегически причини.
Твърдението на Ред Бул, че само те са посочени за тест гъвкавостта на крилата пък е оборено с това, че представителите на ФИА вчера са проверили още четири отбори по същия показател.