Малко по малко светът започва да излиза от шока, в който изпадна с обявяването на пандемията от коронавируса. Надеждите, че Формула 1 ще започне сезона в Австрия на 5 юли стават все по-реални, макар абсолютна сигурност да няма. Световните ралита се готвят за рестарт в края на същия месец в Кения, или другаде. Ваксини вече се изпробват, но според президента на ФИА Жан Тод автомобилният спорт ще се нуждае от радикална промяна като финансиране и организация. Кризата наистина оголи много от проблемите в него и ускори например свиването на бюджетите в Гран при, изработването на нова схема за разпределение на приходите и т.н.
Споровете по тези теми бяха безкрайни и през последния месец
Видео конферентни разговори, телефонни връзки и съобщения, а успоредно не спираха и преговорите с пилоти, домакини на състезания, носители на телевизионните права. В малка, или по-голяма степен тези процеси са засегнати в този нов електронен брой на списанието ни. Горди сме, че го направихме, защото в екстремните условия дори и някои от най-големите в бизнеса спряха или прекъснаха работа, което е обект на един от специалните ни материали.
Каквото и да се коментира обаче, в центъра на вниманието винаги са пилотите. Така в този брой се спираме на един от най-обичаните от тях – Даниел Рикиардо. Макар и от далечна Австралия, където си остана след неуспешния старт на сезона, той води интересни преговори. Те касаят не само неговото бъдеще, но и са свързани с това на доста други звезди в Гран при.
Формула 1 наистина е в уникална ситуация, защото договорите на повечето от най-силните пилоти изтичат в края на годината
Сезон няма, не е ясно кой колко е силен, а с тези коли ще се правят състезанията и догодина. Какви са перспективите за развитие, защото кризата може да промени плановете дори на гиганти като Мерцедес, Рено и Хонда!
Но в кой бокс ще грее усмивката на Даниел е само един от много въпроси, чиито отговори ще търсим през следващите месеци. Как изобщо ще се развива Формула 1 в бъдеще е по-голяма тема и в този брой поглеждаме само към още един аспект в този процес – промяната в горивата. Според хора като Рос Браун или Марио Илиен дори и само чрез тях Гран при може да остане абсолютния технологичен лидер, независимо от всички останали промени.
Спомняме си и за първата победа на Сена във Формула 1.
Броят излезе само в електронен формат и се разпространява в платформата e-spisanie.com
Приятно четене и бъдете здрави!
Извадих късмет, че съм във фермата, а не в апартамент, сподели Рикиардо https://t.co/LHBIX5K0aG via @ClubS1Magazine
— ClubS1 (@ClubS1Magazine) May 1, 2020