Начало Избрани Какви са проблемите на Ред Бул – механични или аеродинамични? „И двете“,...

Какви са проблемите на Ред Бул – механични или аеродинамични? „И двете“, отговори Марко

Макс Верстапен, Ред Бул F1
снимка: Ред Бул Контент Пуул

Ред Бул очаква да направи важна крачка напред с представянето на RB21 между третото и петото състезание от сезон 2025, заяви Хелмут Марко. Той бе попитан от Скай Германия какви са проблемите на Ред Бул – механични или аеродинамични.

„И двете“, отговори австрийският съветник на Ред Бул в Гран при. „Това не е лесно за разрешаване.“

„Надяваме се да направим важна крачка напред между третото и петото състезание“, допълни 81-годишният Марко.

Макс Верстапен заяви след Гран при на Австралия, че темпото му в Мелбърн бе добро спрямо съперниците на пистата.

„Но ако погледнете първия стинт, бяхме доста назад. В момента, в който гумите започнаха да прегряват, нямахме шанс. Макларън просто излетя“, коментира Верстапен

„Така че имаме много работа, за да се борим за победа. Винаги е по-добре да те преследват, защото това означава, че си на върха, нали? Аз обаче нямам предпочитания към това дали преследвам или мен ме преследват. В крайна сметка предпочитам да печеля. Да печеля шампионати. Ако това означава да започнем по-отзад и да атакуваме определена цел, няма проблем. Просто ще се адаптирам към каквато роля е необходимо“, каза още нидерландският пилот на Ред Бул.

Представянето на Верстапен в продължение на известно време маскираше проблемите с RB20 през 2024 г. В Австралия тимът на Ред Бул промени доста неща по болидите и нидерландският пилот се справи за разлика от съотборника си Лиам Лоусън.

„Променихме някои неща по колата, за да постигнем повече аеропритискане, тъй като Албърт парк е писта, на която трудно се изпреварва. Това направи уикенда труден за Лиам“, посочи Кристиан Хорнер, който се постара и да намали очакванията за предстоящата този уикенд Гран при на Китай.

„По отношение на гумите това е най-голямото предимство на отбор, което съм виждал в тази област. По принцип ако натовариш рано гумите си, плащаш за това по-късно с износването им. Но поведението на този Макларън не е такова“, каза той относно най-силната според Ред Бул страна на екипа от Уокинг

„Според мен е трудно да се каже какво очакваме за Китай. Пистата там исторически не пасва на автомобилите ни, дори в най-силните ни дни. Фактът, че за 20 години сме печелили там само два пъти е показателен колко сложно трасе е Шанхай за нас. Мисля, че в Китай ще продължим да учим поведението на колата или какви проблеми има. Макларън-ите ще са бързи там – в това не се съмнявам, но ще е интересно да видим какъв ще е балансът на силите“, добави шефът на Ред Бул Рейсинг.