Начало Избрани Какво очаква Ред Бул от Лоусън? Марко: В тима не може да...

Какво очаква Ред Бул от Лоусън? Марко: В тима не може да дойдеш с мисълта: „Сега ще победя Макс“

1382
0
Лиам Лоусън, Макс Верстапен
Лиам Лоусън и Макс Верстапен; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Лиам Лоусън получи още едно предупреждение да не се мъчи да се състезава с Макс Верстапен през сезон 2025 във Формула 1. 22-годишният новозеландец получи мястото на съотборник на нидерландеца в Ред Бул след освобождаването на Серхио Перес. След това бившият шеф на Торо Росо/Алфа Таури Франц Тост коментира, че ще е грешка Лоусън „да се вторачва във времената за обиколка (на Верстапен)“. Според австриеца Лиам трябва да се съсредоточи върху себе си. Хелмут Марко на свой ред коментира очакванията спрямо Лоусън и направо заяви, че в тима от Милтън Кийнс не се отива с мисълта, че Верстапен може да бъде победен.

„Лиам трябва да приеме, че съотборникът му е най-добрият пилот в света и да види докъде може да стигне. Но не и да идва в отбора, мислейки си: „Ще го бия“. Точно така се обърка всичко с останалите съотборници на Макс“, заяви Марко

„Не трябва задължително да се мъчи да го изпревари, за да направи впечатление. Мнозина се опитаха да го сторят, мъчейки се да наваксат изоставането си с някакви абсурдни настройки и рисковани стратегии. А беше необходимо просто да признаят, че Макс е най-добрия и постепенно да съкращават разликата. В Ред Бул не може да дойдеш с мисълта: „Сега ще победя Макс“. Това е общата грешка на всичките му предишни съотборници“, каза още Марко.

Според съветника на Ред Бул в F1 Лоусън трябва да е на 0,3 сек от Верстапен в квалификации и състезания. Според Марко това щяло да е достатъчно, за да носи точки на отбора за конструкторския шампионат. Лоусън бе попитан малко, след като официално получи мястото в Ред Бул, дали целта е да допринася основно за спечелване на конструкторската титла.

„Ами… Бих казал да – от гледна точка на отбора. Бих казал, че работата ми като пилот при идването ми в Ред Бул Рейсинг е да се боря за конструкторския шампионат. Това е основната цел на екипа. Така че очевидно това трябва да се постарая да свърша. Възможно най-добрите резултати ще помогнат за постигането на това, така че фокусът ми ще е върху това да се справя възможно най-добре“, каза Лоусън.

„Ясно е, че крайната ми цел е да спечеля световния шампионат на Формула 1. Дали очаквам това да се случи веднага? Не, но е очевидно, че към това се стремя, стараейки се да си върша максимално добре работата и да подкрепям отбора. В момента не знам как ще се получат нещата. Но според мен отборната перспектива е да се стараеш да се състезаваш и да си възможно най-близо до Макс“, обясни още новозеландецът

От Ред Бул многократно заявяваха, че избират между Лоусън и Юки Цунода. В крайна сметка японският пилот остана в Рейсинг Булс, където ще е за пети пореден сезон. Марко заяви, че причината от Милтън Кийнс да предпочетат новозеландеца след само 11 Гран при старта – при положение, че Цунода има години зад гърба си в тима от Фаенца – е, че на Юки „му липсва необходимото постоянство и продължава да бърка“.

„Цунода става по-бавен и си изтървава нервите. Гневните изблици намаляха значително, но продължават да са проблем. Губи контрол. Вярваме, че за Цунода би било сериозно емоционално предизвикателство да се справи ако кара до Макс и осъзнае, че не може да го победи. Или дори ако го доближи, но нещата не вървят така, както си ги е представял. Лоусън е най-стабилен психически от пилотите в програмата ни. Притежава умствената сила да се състезава редом с Верстапен и да приеме, че няма да е в състояние да го победи“, добави Марко.

Макс Верстапен пък бе попитан кой е бил най-силният му съотборник във Формула 1.

„Определено Даниел Рикиардо“, отговори нидерландецът. „Научих много от него. Неща, които след това приложих в кариерата си.“

По отношение на Перес Верстапен държеше да повтори, че според него голяма част от проблемите на мексиканеца са се дължали на грижите с болида RB20.

„От една страна ситуацията на Чеко бе наистина трудна, но мисля, че това не винаги бе по негова вина. Болидът ни бе прекалено сложен (за управление) по това време. Нещата могат да се разглеждат и от такава гледна точка. И много ясно мога да заявя, че не всичко бе по негова вина – относно това как ситуацията се обърка толкова. Най-големият ни проблем бе, че колата не работеше. Естествено, че познавам стила на каране на Чеко. Но аз също имах грижи с карането на този болид. По-рано трябваше да започнем работа по проблемите, защото това щеше да помогне много и на него“, заяви Верстапен.