Начало Избрани Кий: Ред Бул и Ферари разтълкуваха най-добре новите технически правила

Кий: Ред Бул и Ферари разтълкуваха най-добре новите технически правила

1580
0
Джеймс Кий, Макларън
Джеймс Кий, снимка Макларън

Джеймс Кий е изненадан от представянето на Ред Бул и Ферари през сезон 2022. Според техническия директор на Макларън, двата отбора са свършили невероятна работа и са разтълкували най-добре новите технически правила на спорта.

Големите промени в техническите разпоредби доведоха до частично разместване на силите в F1 тази година. Сегашното поколение автомобили с граунд ефект трябваше да предлага повече зрелище на пистата и да улесни изпреварванията.

В началото на годината Мерцедес бе един от най-губещите отбори. Сребърните стрели заложиха на радикална концепция, която се оказа не толкова ефективна. В същото време дизайнът на автомобилите на Ферари и Ред Бул им помогна да са значително по-бързи от останалите екипи в началото на кампанията. Тимът от Милтън Кийс започна да печели все повече предимство пред Скудерията благодарение на по-доброто развитие на своя болид RB18. Също така австрийците имаха по-малко технически проблеми и стратегически грешки.

Кий заяви, че е бил доста изненадан от предимството на Ферари и Ред Бул пред Макларън и всички останали. Британският отбор имаше големи надежди преди началото на кампанията. В крайна сметка легендарният тим се бори за четвъртото място при конструкторите с Алпин.

„Малко съм изненадан от това как два отбора успяха да намерят тази допълнителна ефективност в сравнение с всички останали“, сподели Кий в интервю за сайта на Макларън.

„Ред Бул и Ферари разтълкуваха най-добре новите технически правила. В началото на сезона разликите бяха по-малки, но сега започват да се увеличават все повече.“

„Това показва, че дори и в рамките на горната граница на разходите, все още има огромно значение ако сте голям екип с обширна инфраструктура. Също така трябва да разполагате с много знания и методология, изграждани в продължение на години.“

„В момента няма толкова големи разлики в бюджетите. Въпреки това някои екипи свършиха по-добра работа от нас. Все пак не трябва да забравяме, че и ние постигнахме голям напредък след всички затруднения, които изпитвахме в първите няколко старта. Това ни дава отлична отправна точка, към която да се стремим в бъдеще.“

Кий посочи първото състезание за сезона и програмата за развитие на болида като най-големите предизвикателства за Макларън от началото на годината.

„Предизвикателствата бяха многобройни, защото това е толкова нов автомобил. Най-голямото предизвикателство тази година беше трудното първо състезание, защото то даде тон и определи останалата част от сезона“, каза техническият директор на Макларън.

„След това ситуацията се подобри доста бързо, тъй като успяхме да запишем няколко добри резултата в следващите състезания. Поради това вярвам, че стартът на сегашната кампания беше най-голямото предизвикателство за нас.“

„Освен това трябва да се справим с войната за развитие, която се появява при въвеждането на нов набор от правила. Работата в рамките на ограничението на разходите оказва значително влияние върху развитието на колата. Поради това се налага да избираме внимателно как и кога да го правим“, продължи техническият директор на Макларън.

„Трябваше да реагираме невероятно бързо на проблемите, които открихме по време на тестовете в Бахрейн седмица преди първото състезание. Бяхме изключително сплотен екип , решихме проблема и намерихме решения, които работиха и издържаха известно време.“

„Понякога бяхме бързи, а друг път не е толкова. Това не е по вина на никого. Просто защото в момента не се намираме там, където искаме.“

„Миналата година имахме горна граница и успяхме да се вместим в нея. Междувременно през 2022 г. нямаше нито една от наличните отстъпки, както бе миналата година. Освен това таванът е по-малък, а автомобилът е съвсем нов. Не трябва да забравяме повишаването на разходите за части, транспорт и логистика. Тази година нещата са много по-тежки в сравнение с преди.“

„Това е процес на учене. Вероятно има четири или пет отбора, които също работят на границата на бюджетния лимит. В крайна сметка всичко е въпрос на правилен баланс. Факт е, че ако искате да похарчите повече пари в дадена област, трябва да направите известни икономии в друга“. допълни Джеймс Кий.