Въпросът кой е избирал пилотите в Ред Бул за сезон 2025 бе дискутиран и в Япония. Малко преди уикенда за надпреварата на пистата Сузука Хелмут Марко направи изявление, което бе изтълкувано по различни начини. Той намекна, че Ейдриан Нюи е бил пречка за по-ранното присъединяване на Юки Цунода към тима от Милтън Кийнс.
„Корените на проблема могат да се проследят до един конкретен инцидент. Тогава Цунода удари Пиер Гасли, отломка раздра пода на болида на [Макс] Верстапен и му коства състезанието. Ейдриан Нюи побесня. От онзи момент нататък Юки бе като червен флаг за него. Но сега Нюи го няма, а Юки работи упорито върху себе си“, заяви Марко.
В интервюто си за „Клайне цайтунг“ Марко споменава и Гран при на Мексико от 2024 г. Затова имаше тълкувания, според които съветникът на Ред Бул в F1 противоречи сам на себе си. Нюи не би могъл да участва в каквито и да са дискусии на толкова късен етап от миналия сезон, защото той на практика не работеше в Милтън Кийнс от момента, в който бе обявено, че напуска – 1 май 2024 г. Другото предположение бе, че става дума за по-стар инцидент. То бе потвърдено от Кристиан Хорнер на Сузука.
„Ейдриан със сигурност не бе включен в никакви дискусии относно пилотите ни за тази година. От коментара на Хелмут, който видях, смятам, че споменатият инцидент е от 2022 г. на Силвърстоун. Ейдриан не участва в избора на състезатели за тази година“, повтори Хорнер
Цялата седмица, в чийто край се проведе Гран при на Япония, бе специално изживяване за Цунода, тъй като е домашната му надпревара. Той е голямата звезда на Формула 1 в родината си. В някои от десетките дадени интервюта през изминалите дни Юки спомена, че Марко не му се е обадил изобщо покрай промените в пилотския състав на двамата отбора на Ред Бул.
„Изненадващо още не се е обадил“, каза Цунода миналия четвъртък. „Не съм сигурен дали е бил зает с нещо друго. Нямам търпение да разбера как реагира на преместването ми. Но да, необичайно. От F3 до F1 винаги ми звънеше, но този път не.“
През уикенда Марко бе попитан защо не се е обадил на Цунода.
„Аз имам записани три телефонни номера на Юки и се оказа, че два от тях вече не са в обращение. В един момент вече беше заминал за Япония и нямаше как да се обадя заради часовата разлика. Нищо не беше умишлено направено“, отговори австриецът.
След това Марко бе попитан дали е вярно, че решенията за пилотите в Ред Бул вече ги взима Кристиан Хорнер.
„Абсолютно не. Това са фалшиви новини“, бе категоричен австрийският съветник на тима от Милтън Кийнс
След Гран при на Япония Марко даде и оценките си за пилотите на Ред Бул.
„В Макларън сами си избират стратегията. Изглеждаше като че ли Оскар [Пиастри] е по-бързият от двамата. Дали щеше да изпревари Макс ако го беше настигнал? Това е съвсем различна история на писта като Сузука. Може би гледахме нова версия на „папая правилата“ на Макларън“, коментира Марко.
„Този път не заложих нищо, защото бях твърде изплашен. Макс обаче направи 53 обиколки без грешка, 53 квалификационни тура. Без да сбърка нито веднъж. Невероятно! През изминалия уикенд направихме добри крачки по отношение настройването на колата, защото променихме много неща. Но трябва да продължим да се борим и да работим заедно. Само тогава ще имаме шанс да победим Макларън. Ако не сме в състояние да спечелим, трябва да взимаме възможно най-много точно. Мисля, че целият сезон ще върви така“, каза още Марко.
„Цунода направи солидно състезание. Изпреварването тук е невероятно трудно и ситуацията демонстрира колко важна е квалификацията. Но беше добра надпревара. Малшанс е, че в Q2 сбърка. Но иначе нещата бяха наред“, бе оценката на австриеца за първия уикенд на Юки Цунода като пилот на Ред Бул.
View this post on Instagram