Шефът на Хаас Аяо Комацу беше много доволен от Гран при на Австралия. Според японския инженер, надпреварата в Мелбърн е била страхотна за целия отбор. Комацу също така призна, че екипът е постигнал сериозен напредък по отношение на състезателното темпо.
Пилотите на Хаас Нико Хюлкенберг и Кевин Магнусен потеглиха съответно от 14-та и 16-та позиция. Двамата направиха добри потегляния и се опазиха от инциденти в първата обиколка
Хюлкенберг и Магнусен се възползваха от ранното отпадане на Макс Верстапен и минаха с още едно място напред. Опитният германец заложи на стратегия с две спирания в бокса. После той се справи с Александър Албон и зае десетото място. В последния тур Хюлкенберг спечели още една позиция благодарение на отпадането на Джордж Ръсел от Мерцедес.
Магнусен също направи два питстопа по време на Гран при на Австралия. Пилотът на Хаас също се справи с Албон и зае 11-то място, което стана десето след инцидента на Ръсел. Така той записа първа точка за новата кампания.
Хаас записа най-доброто си класиране от много време насам. Последният случай, в който американския отбор вкара две коли в точките беше Гран при на Австрия 2022. Резултатът в Мелбърн е доказателство за напредъка, който постигна екипа под ръководството на Комацу.
„Състезанието в Австралия беше страхотно за целия отбор. Това беше първият случай от Гран при на Австрия 2022, в който вкарваме два автомобила в точките“, сподели Комацу.
„Още след квалификацията казах, че очаквахме да имаме по-добро състезателно темпо“, продължи шефът на Хаас. „Да успеем да спечелим три точки е по-добре от очакваното. Това само показва, че трябва да си на ниво. Трябва да направиш всичко перфектно, за да можеш да вземеш тези последни свободни позиции.“
„Състезанието не беше перфектно. Има някои неща, които трябва да подобрим, но като цяло съм много щастлив за отбора. И двамата пилоти направиха брилянтно състезание. Екипът в боксовете се справиха много добре в един критичен момент. Това на свой ред изведе пилотите ни пред нашите конкурентни. Какви страхотни отборни усилия. Много съм щастлив от вчерашния ден“, завърши шефът на Хаас.
Магнусен и Хюлкенберг също разкриха впечатленията си от надпреварата в Албърт парк
„Вкарахме и двата автомобила в точките благодарение на чудесната екипна работа. Виртуалният автомобил за сигурност не ми помогна. От страна той помогна на Нико, за да може той да се върнем в битката“, коментира Магнусен.
„Фантастично е да спечелим три точки тук. Това е много окуражаващо и е различен начин на провеждане на състезанията. Миналата година страдахме в деня на състезанието, знаейки, че положението няма да е добре. Вчера обаче се събудих, знаейки, че ще имаме шанс да се борим. Това в крайна сметка се оказа вярно. Бяхме по-силни с темпото си в състезанието, отколкото в квалификацията. Сега просто трябва да продължим да работим в тази посока“, добави пилотът на Хаас.
„Първият виртуален автомобил за сигурност ми помогна. Изпреварих по един автомобил при всяко от спиранията си на в бокса. Това наистина направи състезанието ми днес, заедно с VSC и екипната ни работа, така че съм наистина щастлив“, заяви Хюлкенберг.
„Финиширането на девето и десето място заради отпадането на един от топ автомобилите и оттеглянето на Верстапен все още е случай, в който нямаш шансове за нещо повече, ако първите пет отбора завършат. Сега се чувствам по-обнадежден, че автомобилът се държеше по-добре, отколкото във вчерашната квалификация. Това е различно от миналата година и определено е по-приятно“, добави пилотът на Хаас.
Well done to all the team 👏
A result we can all be proud of in Melbourne 🇦🇺#HaasF1 #AusGP pic.twitter.com/NB3GXmsAh0
— MoneyGram Haas F1 Team (@HaasF1Team) March 24, 2024