Начало Избрани Коуел отрече спекулациите за бъдещето на Астън Мартин в F1

Коуел отрече спекулациите за бъдещето на Астън Мартин в F1

Анди Коуел
снимка, Астън Мартин

Анди Коуел отрече спекулациите за бъдещето на Астън Мартин в F1. Британецът даде да се разбере, че Лорънс Строл остава напълно отдаден на този проект и не възнамерява да прекратява участието си в него. Коуел също така призна, че в момента отборът не се представя на нужното ниво и са необходими редица подобрения, за да може да се бори в челото.

По-рано тази седмица стана ясно, че Астън Мартин Лагонда (AML) е обявила за продан дела на отбора в F1. Този ход има за цел допълнително да стабилизира финансовото състояние на компанията, която продължава да има немалки загуби.

Собственикът на Астън Мартин F1 Тийм (AMF1) е консорциума на Лорънс Строл Yew Tree. Той е свързан с автомобилната марка чрез инвестицията на канадеца в тима, както и чрез дългосрочния договор за спонсорство и правата за използване на името на британската марка.

Продажбата на дела на AML в AMF1 веднага породи спекулации за бъдещето на екипа в F1. Лорънс Строл побърза да тушира всички слухове и обяви, че това няма има ефект върху финансирането на проекта за F1. Малко по-късно отборът пусна свое изявление, в което потвърждава ангажимента на канадския милиардер към Формула 1

Бъдещето на Астън Мартин F1 Тийм беше коментирано и от Анди Коуел. По време на днешните срещи с медиите той разсея всички спекулации относно бъдещето на екипа във Формула 1.

„Няма притеснения. Всичко си върви по старому. Това само показва, че Лорънс е изключително отдаден на шосейните автомобили на Астън Мартин и на отбора от F1. Този ангажимент е в сила от много години. Ние ще се състезаваме като Астън Мартин още дълго време“, заяви Коуел.

Коуел коментира и представянето на отбора на пистата. Британецът призна, че в момента AMR25 няма нужната скорост, за да се бори за места в челото и посочи, че екипът вече има „списък с неща, който трябва да се подобрят.“

„Средната част на колоната е изключително сгъстена. Почти всичко се мени от сектор до сектор и от обиколка до обиколка. Това, че можем да се придвижим с поне едно две-места, ако оптимизираме наистина добре настройките на автомобила, с който разполагаме“, обясни британецът.

„Опитваме да положим много усилия, за да сме сигурни, че наистина ще оптимизираме автомобила в правилния момент от състезателния уикенд. Предполагам, че тези автомобили могат да се следват по-добре от тези от предишното поколение. Но разбира се, автомобилът е много по-щастлив, ако е на чиста писта и не следва някого.“

„Затова представянето в квалификацията е много важно. Предполагам, че ако се върнем към последната част от въпроса, има някои неща, от които сме доволни и които направихме през зимата. Но както винаги, когато имаш отворени очи си щастлив само ако спечелиш, а ние не го правим. Затова винаги има списък с неща, които би искал да подобриш.“

„Някои неща се развиха в добра посока. Списъкът със задачите обаче все още е голям. Има толкова много неща, върху които трябва да се работи“, обясни главният изпълнителен директор на Астън Мартин.

На въпрос за спецификата на проблемите на тима, Коуел отговори следното:

„Мислех си за това докато пътувах вчера. Как определяш приоритетите? Трябва да приоритизираш това, което е най-важното. Както винаги е в този спорт, никога няма едно нещо и никога няма една изключителна област, върху която да се работи. Винаги има много области, върху които да се работи. Всяка от тях дава малък принос към представянето, в която се опитваш да постигнеш.“

„Заключението ми в края на вчерашния ден с времето, прекарано в много впечатляващи японски влакове на връщане от Сакура, беше, че трябва да работим върху всичко, което можем да видим, както да разпределим ресурсите, за да го направим по-ефективно. Голяма част от работата, в която се опитваме да подобрим набора от инструменти и методите си, ще се пренесе и през 2026 г.“

Накрая Коуел разкри малко повече детайли относно отпадането на Фернандо Алонсо в Китай. Двукратният световен шампион оттегли автомобила си още в първите обиколки заради прегряване на спирачките.

„Проблемът със спирачките, който имахме в колата на Фернандо, се състоеше в това, че имахме различен спирачен канал в сравнение с тази на Ланс“, обясни Коуел. „В този случай връщането назад е чудесно нещо. Мисля, че на всички ни се иска да не го бяхме правили. Това ни даде възможност да се замислим върху широк спектър от неща, които правим като отбор.“

В момента Астън Мартин заема седмото място при конструкторите с актив от 10 точки, спечелени от Ланс Строл. Алонсо пък продължава да заема последното място в класирането, след като не завърши и първия старт в Мелбърн. Този уикенд двукратният световен шампион се надява да прекъсне тази негативна серия и да се класира в челната десетка.