Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Коуел: Със сигурност спечелихме световното първенство за най-много актуализации през 2024-та

Коуел: Със сигурност спечелихме световното първенство за най-много актуализации през 2024-та

Анди Коуел
Анди Коуел, снимка Астън Мартин

Анди Коуел коментира проблемите на Астън Мартин през изминалия сезон. Британският специалист призна, че отборът е „спечелил световното първенство за най-много актуализации“. Въпреки това новостите не са донесли нужното време за обиколка. Коуел добави, че целта на отбора за тази година е да подобри представянето си и отново да се доближи до челото.

Астън Мартин направи огромна крачка назад през сезон 2024. За разлика от сезон 2023, тимът не записа нито един подиум и се намираше далеч от екипи като Ред Бул, Макларън, Ферари и Мерцедес. В заключителната фаза на кампанията Астън Мартин изоставаше и от Хаас, Рейсинг Булс и Алпин. Британският отбор все пак успя да запази петото място при конструкторите благодарение на огромната преднина, която беше натрупал в началото.

По-рано този месец Астън Мартин направи поредни структурни промени. Начело на отбора застана Анди Коуел. Британският инженер започна работа в тима преди близо половин година. В същото време Майк Крак беше преместен на друга позиция. Досегашният пърформанс директор Том Макълоу пък беше преместен в друга моторспорт дивизия на Астън Мартин

Коуел определи липсата на ефективно обновяване на екипа като ключова област за подобрение. Той призна, че отборът се бори да превърне усилията си за развитие в истински резултати на пистата.

„Не липсват усилия в целия отбор“, сподели Коуел в интервю за сайта на Астън Мартин. „Със сигурност спечелихме световното първенство за най-много актуализации през 2024-тано. Но тези актуализации не осигуриха необходимото време за обиколка. Именно това е нещо, което всеки иска в този бизнес- да осигури време за обиколка.“

Коуел знае много добре, че въвеждането на иновациите неизбежно е свързано с метода „проба-грешка“. Въпреки това той призова успеваемостта на екипа в този аспект да се подобри.

„Това не означава, че трябва да се справяме успешно всеки път. Виждал съм статистически данни, които показват, че в истински изследователски и развойни среди успеваемост от % се смята за висока. Ще бъде добре, ако успеем да постигнем 20% успеваемост. Разликата е, че това трябва да се случи в технологичния кампус на Астън Мартин, а не на пистата“, добави шефът на Астън Мартин.

Астън Мартин направи огромни инвестиции в подобряването на инфраструктурата си. Миналата година отборът се премести в чисто новата фабрика в Силвърстоун. Скоро се очаква да бъде открит и самостоятелен въздушен тунел. По този начин Астън Мартин ще започне да става все по-малко зависим от Мерцедес. Британският екип използва въздушния тунел в Бракли вече близо 15 години. Според Коуел, всичко това ще бъде от съществено значение за преодоляване на разликата между симулациите и реалните резултати на пистата

„Трябва да сме сигурни, че всички наши инструменти и процеси в технологичния кампус работят достатъчно добре. Така ще сме на 90 % че дадена актуализация ще работи на пистата и ще отговори на очакванията ни“, каза Коуел.

„Това не е лесно да се постигне, но е нещо, към което трябва да се стремим. Разполагаме с много мощни CFD [изчислителна динамика на флуидите] инструменти и най-модерния аеродинамичен тунел в спорта, който ще бъде пуснат в действие скоро.“

„Това са само симулации. Винаги ще има риск данните да не съвпадат напълно с това, което откриваме на пистата. Но симулациите ни дават надеждно управление и съм убеден, че можем да стигнем до момента, в който ще сме прави в 90% от случаите. Това е нивото, на което работят отборите, печелещи световни шампионати. Именно това трябва да бъде нашата минимална цел“, добави CEO-то на Астън Мартин.

Сезон 2026 ще бъде повратна точка за Астън Мартин. Отборът ще започне използването на двигатели на Хонда и ще разполага с автомобил, конструиран от Ейдриан Нюи. Коуел подчерта, че фокусът на екипа се простира далеч отвъд 2026 г.

„Не трябва да подценяваме мащаба на предизвикателството да обединим всички тези елементи.“

„Трябва да направим прехода от клиентски към заводски отбор едновременно с влизането в сила на новите правила. Искаме да проектираме и произведем собствена скоростна кутия, както и други компоненти на автомобила, които досега ни бяха доставяни от Мерцедес“, заключи Анди Коуел.

Макар да гледа почти изцяло към 2026-та, Астън Мартин се надява да направи крачка напред още тази година. Целта на Коуел е да подготви възможно най-добре отбора за предстоящата нова ера, но и да подобри настоящото представяне на пистата и да оправдае огромните средства, налети от Лорънс Строл през последните години.