Майк Крак коментира ротацията на шефовете на част от отборите в F1 в края на миналата година. Директорът на Астън Мартин е категоричен, че многобройните промени в ръководствата на екипите показват, че тази роля може би е малко надценена.
Въртележката на шефове на отбори започна с напускането на Матия Биното в края на ноември. 53-годишният инженер подаде оставка като директор на Ферари. На негово място дойде Фредерик Васьор. Французинът напусна досегашната си ръководна позиция в Заубер/Алфа Ромео. В същото време екипът от Хинвил привлече Андреас Зайдл. Германският специалист напусна Макларън и стана главен изпълнителен директор на Заубер Груп
Макларън веднага назначи Андреа Стела като заместник на Зайдл. Италианецът получи повишение и вече ще бъде една от най-важните фигури в базирания в Уокинг отбор. В същото време управляващият директор на Заубер Алесандро Брави беше назначен като представител на отбора на Алфа Ромео в F1.
Въртележката на шефове на отбори продължи и през януари. Тогава Уилямс обяви привличането на Джеймс Ваулс. 43-годишният специалист зае мястото на Йост Капито, който напусна по собствено желание в края на 2022 г. Ваулс напусна досегашната си работа в Мерцедес и официално застана начело на Уилямс преди няколко дни.
След всички промени през последните месеци Крак вече е петият най-дългогодишен директор на отбор от F1. Специалистът от Люксембург се присъедини към Астън Мартин в началото на миналата година. Крак замени Отмар Шафнауер, който премина в Алпин.
Директорът на Астън Мартин призна, че е бил изненадан от огромното разместване на шефове на отбори през последните месеци.
„Бях изненадан как вървят тези неща, особено за толкова кратък период от време“, сподели Крак.
През последно време тимовете от F1 се превръщат в организации със силни и наистина децентрализирани ръководни структури. Това кара Крак да смята, че ролята на шефа на отбора може би не е толкова важна, колкото е било преди години.
„Ролята на шефовете на отбори от F1 е малко надценена. Това е така защото даден ръководител може да бъде сменен толкова бързо без да има няма голямо влияние върху даден тим“, каза директорът на Астън Мартин.
„Тук можеш да дадеш тази работа на всеки, дори и той да е част от друг отбор. Да ви кажа честно изненадан съм от бързите размествания, които видяхме през последните месеци. Това беше нещо, което не очаквах.“
„Освен това не трябва да забравяме, че отборите от F1 се превърнаха в големи организации, в които собствениците вече не са шефове на отбори“, продължи Крак. „Целият спорт и цялата организация поема по различен път. В някои от отборите инженерите са тим шефове, докато в други има по-старомодни правила. Но в крайна сметка ще видим какво ще се случи в бъдеще.“
Крак също така твърди, че стабилността във всеки един отбор от F1 все още е от решаващо значение за бързия процес на вземане на решения
„Последователността и стабилността във всеки един отбор са много, много важни. Трябва да имате доверие в хората около вас. Така няма да ви се налага да спорите постоянно ако искате друга посока или ако искате да развиете компанията или бизнеса в друга посока.“
„Това не са еднолични решения. Те се решават след колективно обсъждане за това кой е най-добрият път за развитие и става въпрос за управление на организация с определен стил“, завърши шефът на Астън Мартин.
Вижте тази публикация в Instagram.