Начало MotoGP News KTM представи моторите и пилотите за сезон 2025 в MotoGP

KTM представи моторите и пилотите за сезон 2025 в MotoGP

KTM RC16 2025
снимка, КТМ

KTM представи моторите и пилотите за сезон 2025 в MotoGP. Австрийският производител продължава участието си в световния шампионат въпреки финансова криза, в която изпадна преди няколко месеца. И четирите машини имат едно и също оцветяване, в което отново има лого на Ред Бул. Пилоти на заводския отбор са Брад Байндър и Педро Акоста, а на Tech3- Маверик Винялес и Енеа Бастианини.

KTM и сателитният тим на Tech3 разкриха цветовата схема на моторите си сезон 2025 в MotoGP. Това се случи по време на съвместно събитие в Малайзия.

Заводският отбор на КТМ е запазил познатата си оранжева и тъмносиня цветова схема и през тази година. Логото на титулярния спонсор Ред Бул отново е изписано на видно място върху мотоциклетите.

В същото време Tech3 ще приеме същата ливрея като заводския отбор. Предишните два сезона екипът се състезаваше като GasGas. Заради това машините бяха оцветени в червено и бяло. Сега обаче френският отбор отново ще използва името на КТМ след решение на висшето ръководство на марката. Тази промяна също така сигнализира за по-задълбочено сътрудничество между двата отбора. На практика Tech3 е втори заводски отбор на КТМ, подобно на Прамак и Ямаха.

КТМ направи сериозни промени в пилотския състав за тази година. Брад Байндър остава част от заводския отбор, като към него се присъединява Педро Акоста. Младият испанец караше за Tech3 миналата година и направи много силно впечатление. Акоста финишира шести в крайното класиране и беше само на 2 точки зад новия си съотборник

Tech3 направи огромна промяна в своя състав. Екипът вече разчита на Маверик Винялес и Енеа Бастианини. Двамата са пилоти с огромен опит и са печелили състезания през последната кампания. Следователно КТМ разполага с едни от най-добрите състезатели на стартовата решетка, които знаят как записват силни резултати.

„Лудост е да си помисля, че това е шестият ми сезон в MotoGP. Честно казано, 2024 г. беше годината, в която вероятно научих най-много. Навлизайки в 2025 г., чувствам, че тя ме е направила много по-добър пилот“, сподели Байндър.

„Целта ми за сезона е да използвам наученото и да направя тази крачка напред, за да се боря с момчетата в челото. Не сме толкова далеч. Завършихме на 2-ро място в шампионата на производителите, така че пред нас остава още едно място. Когато виждам колко усърдно работят хората във фабриката и колко енергия има зад кулисите, е ясно, че ще стигнем дотам“, добави пилотът на КТМ.

Основната цел на Акоста за новия сезон е да спечели победа. Испанецът записа пет подиума в новобранската кампания и беше много близо до триумф в Остин. Сега Акоста има много повече опит, който да му помогне да не допуска толкова грешки.

„Със сигурност 2024 г. беше добра година. Все още имаме някои цели, които не сме изпълнили. Научих се как да контролирам едно състезание и как да се адаптирам към MotoGP. Беше сбъдната мечта да дойда в заводски отбор, след като бях в такъв в класовете Moto3 и Moto2. Също така да имам Брад за съотборник и да помагам за развитието на мотора ще бъде много добър момент“, каза Акоста.

„Ще помогне и това, че той има много опит в класа. Мисля, че ще направим добро съчетание заедно. Двата основни важни момента за 2025 г. ще бъдат квалификацията, а след това и първите няколко обиколки на състезанието. Миналата година видяхме, че имаме темпо, с което да се борим за подиуми или победи, но изпитвахме трудности по време на квалификациите. Тези две точки ще бъдат най-важните неща, които трябва да подобрим през този сезон“, добави звездата на КТМ.

Междувременно Бастианини и Винялес ще запишат първите си участия с машини на КТМ. В края на миналата година те изпробваха RC16 в Барселона и останаха с много положителни впечатления. Двамата пилоти спечелиха общо три състезания през сезон 2024, което показва техния талант и скорост

„Много съм любопитен за този сезон. Трябва да останем спокойни в началото, защото е важно да разберем мотора и отбора. Аз съм много мотивиран и мисля, че около третото или четвъртото състезание можем да бъдем много конкурентоспособни. Когато пробвах мотора, разбрах целия му потенциал. Впечатляващо е как можеш да излезеш на ръба на завоя и как скоростната кутия е толкова е бърза. Така че, да, много съм впечатлен“, коментира Бастианини.

„Чувството да нося цветовете на КТМ е много добро. Още от дете съм ги виждал на мотокрос и на пистови състезания.. Това е отбор мечта за мен. Първата ми мисъл за KTM RC16 беше: „Уау, това е звяр, много е бърз!“. Спомням си, че в Монтмело беше много бърз. Това е важно в новата ера на MotoGP, тъй като по-голямата част от състезанието са първите пет-шест обиколки“, обясни Винялес.

„В първата година, когато се качваш на нов мотор, трябва да си винаги концентриран и винаги отворен за нови преживявания. Всеки път, когато отидеш на нова писта, е напълно различно изживяване от предишните години. Трябва да имаш отворен манталитет и да си много концентриран. Моята цел е да бъда концентриран и да мога да се представя максимално. Хубавото е, че веднага щом се кача на мотора на КТМ, се чувствам като у дома си. Това е мотоциклет, който ми харесва и който отговаря на стила ми на каране, на влизане в завой. Това е много важно“, добави испанецът.