Начало MotoGP News Куартараро недоволен от развитието на мотора на Ямаха за 2024 г.

Куартараро недоволен от развитието на мотора на Ямаха за 2024 г.

278
0
Фабио Куартараро
Фабио Куартараро, снимка Ямаха

Фабио Куартараро остана недоволен от развитието на мотора на Ямаха за 2024 г. Французинът не бе оптимист за шансовете на японския производител през следващия сезон. Куартараро бе категоричен, че новата версия на YZR-M1 е прекалено далеч спрямо машините на европейските производители.

Куартараро тества прототипа на Ямаха за 2024 г. по време на изпитанията във Валенсия, които се проведа по-рано тази седмица. Французинът даде 12-то време след края на теста. Куартараро обаче така и не направи квалификационни обиколки и се фокусира върху дълги серии. Световният шампион за 2021 г. също така имаше и някои технически проблеми

Куартараро ще има три допълнителни дни за тестове през зимата на 2024 г. Това се дължи благодарение на компенсациите, които Дорна даде на Ямаха и Хонда. Двете японски марки заеха последните две места в класирането за сезон 2023 в MotoGP.

Благодарение на тези компенсации, Куартараро ще може да участва в шейкдауна на Сепанг през февруари. Ямаха пък ще може да тества повече аеродинамика през сезона и свободно да развива двигателя си. В същото време Дукати, КТМ и Априлия няма да могат да питат своите агрегати след старта на следващата кампания.

Куартатаро бе щастлив да разбере, че ще има повече време за тестове. От друга страна той призна, че е разочарован от липсата на по-голяма стъпка по време на теста във Валенсия.

„Да. Разбира се, очаквах повече и от… не беше наистина голямо очакването ми от този тест“, сподели Куартараро.

„Винаги се опитваш да гледаш с високо вдигната глава. Разбира се, за мен това беше известно подобрение. Но реалността е, че все още сме толкова далеч, колкото и беше преди няколко месеца. Разбира се, аз като пилот искам да се състезавам и да се боря за победи.“

„Ако трябва да направя допълнителни тестове, за да се представя наистина, с удоволствие ще го сторя. Сега трябва да работим усилено и в реална представа с какво трябва да се занимаваме преди сесиите в Сепанг“, добави пилотът на Ямаха.

„Не знам дали е достатъчно [допълнителните тестове]. Но за мен е много важно да се доближа до другите марки. Искам да кажа, че разликата все още е твърде голяма“, обясни Куартараро.

„Разбира се, във вторник не направихме квалификационни обиколки или нещо подобно. Все още сме много, много далеч от това, което искаме. Въпреки това се надявам, че тези три допълнителни дни в Малайзия ще ни накарат да намалим още разликата когато пристигнем в Катар.“

Куартараро похвали новата аеродинамика. Пилотът на Ямаха добави заяви, че двигателят е бил малка стъпка напред в сравнение с този, който изпробва в Мизано

„Да, това е нов мотор Имаше много работа за вършене, особено от страна на аеродинамиката“, обясни Куартараро. Той отбеляза, че обтекателят не е бил окончателната версия, която ще се използва догодина.

„Мисля, че направихме стъпка в тази област, което е положително. Това обаче промени малко баланса на мотоциклета. Нямахме достатъчно време [да работим по това], защото работата ни започна с един час по-късно.“:

„Трябва да коригираме настройките на мотора. Опитахме с ново шаси, но то не беше толкова добро. Двигателят беше наистина подобен и малко по-добър. Стъпката беше малка“, завърши Фабио Куартараро.

На теста във Валенсия бе и новият пилот на Ямаха Алекс Ринс. Испанецът изпробва за първи път мотора YZR-M1.

„Това беше първият ми ден с екипа на Ямаха. Много съм щастлив, защото беше наистина добър тест. Пробвахме супер много неща- малки неща, свързани с настройките. Работихме само върху аеродинамиката. Доста съм щастлив, защото се адаптирах доста добре към мотоциклета толкова рано. В последните часове, от обяд до края на сесията, изпробвахме обтекатели. Те бяха крачка напред в сравнение с обтекателя, който използвах сутринта“, обясни Ринс.