Мерцедес постъпи правилно като не даде заповеди от бокса към Джордж Ръсел и Люис Хамилтън в края на Гран при на Белгия за разлика от Макларън спрямо Ландо Норис и Оскар Пиастри в Унгария. Мнението е на Дейвид Култард. Бившият пилот от Формула 1 коментира в подкаста Formula for Success ситуацията от последните обиколки на пистата Спа-Франкоршамп. Тогава Хамилтън настигна Ръсел, но не успя да го изпревари. От питуола на Мерцедес се въздържаха от нареждания към пилотите с изключение на една инструкция – да си оставят достатъчно място. По-рано Хамилтън водеше в състезанието. Ръсел излезе начело със стратегия с един питстоп, но по-късно бе дисквалифициран заради това, че болидът му се оказа по-лек от допустимото.
Култард сравни ситуацията от Спа със станалото в Унгария. Там Пиастри водеше пред Норис. След това Ландо излезе начело – също благодарение на стратегия, но избрана от отбора. В Белгия решението за промяната към един бокс бе на Ръсел по време на самото състезание. От Макларън казаха на Норис да пропусне съотборника си. Последваха твърде много обиколки преговори какво и как да се случи, докато накрая Ландо върна първото място на Пиастри.
„След състезанието Люис не бе доволен. Преди да стане ясно, че болидът на Джордж е по-лек можеше да се забележи, че Люис не бе наистина щастлив от факта, че бе надигран стратегически от съотборника си. Това не го разбрах напълно. Не знам дали е имало някакво споразумение помежду им – да работят за доброто на целия тим. Но Люис не изглеждаше щастлив непосредствено след финала по време на интервютата за телевизиите. Хамилтън почти каза: „Вижте, ще обсъдим с отбора ситуацията зад закрити врати. Ще се постараем да разберем как така съотборникът ми ме победи със стратегия““, обясни Култард.
„Честно казано, според мен така трябва да е. Ако единият пилот на даден отбор и инженерът му намерят по-добър начин да изкарат едно състезание, то не мисля, че трябва да има промени, само защото другият състезател е бил водещият (в надпреварата). Това видяхме в Будапеща, където се случи онази наистина разочароваща размяна“, каза още бившият шотландски пилот
„Но Хамилтън все пак като че ли се върна към брилянтната си форма, влизайки в последните месеци преди напускането на Мерцедес. Опитвам да се поставя на негово място. Една част от съзнанието му е във Ферари, както е редно. А ако Мерцедес продължава в същия дух (като в последните стартове), то може да се върнат в битката и за двата шампионата“, допълни Култард.
Макс Верстапен и Ред Бул имат сериозен аванс в генералните класирания на Формула 1 за сезон 2024. Нидерландецът е със 78 точки пред Ландо Норис при оставащи 10 състезания до финала на първенството. Отборът от Милтън Кийнс е на само 42 точки пред Макларън, но разликата спрямо Мерцедес – на четвърто място – е 142.
View this post on Instagram