Начало Избрани Култард: Верстапен да се извини? По-скоро адът ще замръзне

Култард: Верстапен да се извини? По-скоро адът ще замръзне

3932
0
Ландо Норис, Макс Верстапен
Ландо Норис и Макс Верстапен; снимка: Ред Бул Контент Пуул

В дискусията за двубоя между Макс Верстапен и Ландо Норис по време на Гран при на Австрия, който приключи с катастрофа помежду им, отпадане на пилота на Макларън и наказание за този на Ред Бул, се включиха коментатори и наблюдатели, някои от тях – бивши пилоти във Формула 1. Дейвид Култард например разсъждаваше върху възможността нидерландецът да се извини за поведението си.

„По-скоро адът ще замръзне!“, бе коментарът на Култард какъв е шансът Верстапен да стигне до извинение

„Макс ще повтаря: „Аз се състезавах, беше твърда битка“. Междувременно Ландо за първи път преживява битка колело до колело кажи-речи всеки уикенд. Знаем какво ставаше, когато Люис [Хамилтън] се оказваше гума до гума до Макс. Верстапен е един от твърдите пилоти. Трябва да си му равен, за да го победиш“, допълни Култард.

„Проблемът започва при контакта на влизане в завоя. Има още един във връхната точка на кривата, след който и двамата бяха със спукани гуми и щети по болидите. Можеха да избегнат инцидентите, които струваха скъпо и на двамата. Ландо ще се оплаче за последната част, където Макс продължава наляво. Ще каже, че го е притиснал, а това не е разрешено при спиране. Определено избутва Ландо през пистата. Ако там имаше бариера и двамата щяха да рикошират в нея. Но напълно разбирам, че Макс ще каже: „Той можеше да се качи повече на бордюра“. Стюардите разгледаха ситуацията. Те имат повече информация. Наказаха Макс, а и в крайна сметка това не оказа влияние върху позицията му в състезанието“, каза още Култард.

Жак Вилньов бе във възторг от състезанието и разигралия се на пистата сюжет.

„Ландо Норис умело използва гумите си и в спринта, и в Гран при надпреварата. Пестеше гориво и беше бърз в края на състезателните дистанции. Знае как да позиционира автомобила си на пистата, как да изпреварва. Остави отлично впечатление“, посочи световният шампион за 1997 г.

„Макс Верстапен малко се престара със смяната на предавките при завиване. Той често прави така, а не бива, защото е опасно. Накрая се удариха и кой плати цената за това? Ландо. Това е жалко, защото той наистина заслужаваше победата“, добави канадецът

Мартин Брандъл каза в коментара си, че Верстапен се е върнал към „ранните си години“.

„Очевидно изнервен – особено след бавния питстоп – Макс ставаше все по-агресивен в защитата си, достигайки лимитите на приемливото каране при близка битка. Това, което за мен е още по-тревожно, е, че след удара, докато двамата куцаха един до друг, Верстапен очевидно опита да попречи на Норис и да го изнесе ако може“, заяви Брандъл.

„В коментарите си – в състезанията и след тях – съм възхвалявал таланта на Макс. Стоя зад думите си, че той е един от най-добрите пилоти, които съм гледал за 40 години.“

„Твърдях също така, че се е успокоил, узрял и че е започнал да играе умно с три титли зад гърба си. Изглежда обаче това е било само на повърхността, защото той бе Макс 1.0 в последното състезание. Караше по обичайния си преди начин и по същия начин след това отричаше да е сторил нещо нередно. Трудно бе и да се слуша как по радиото след финала му казаха, че цялата вина е на Норис. Това вреди на репутацията им като цяло. Същевременно трябва да се отбележи, че карането на Ландо бе доста урбулешката. Ще му трябват повече финес, търпение и хитрост ако иска да започне да побеждава Макс редовно и да печели шампионат“, допълни бившият F1 пилот.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by FORMULA 1® (@f1)