Битката за победата в последния кръг от тазгодишния световен рали шампионат вероятно приключи, след като Яри-Мати Латвала загуби над 3 минути при излитане от пътя в началото на втория ден от надпреварата в Уелс. Финландецът изхвърча в деветия етап.
– Имаше много зрители, така че сигурно ще се измъкне от канавката, но може би е загубил време – коментира Себастиен Ожие, който премина малко по-късно покрай мястото на инцидента.
Самият Латвала сподели, че е поддържал много добра скорост в началото. Той се движеше на неголяма разлика от Ожие.
– Вървях чудесно, но влизането в един завой бе твърде хлъзгаво. Сбърках при спирането, не завих като хората и след това отидохме в канавката.
При това положение Ожие е едноличен лидер в рали Уелс. Мико Хирвонен излезе втори, но е на 1:13.8 мин назад. Трети е Крис Мийк, на 4,8 сек от пилота на М-Спорт и на 1,3 сек пред съотборника си в Ситроен Мадс Остберг.
Подобни грешки като тази на Латвала извадиха още вчера от борбата Андреас Микелсен и Юхо Ханинен.
Микелсен призна, че е подходил твърде оптимистично в желанието си да е максимално бърз. Норвежецът се удари и счупи предно дясно окачване на своя Фолксваген, което реално го лиши от шанс да се бори за добро класиране.
– Бяхме твърде оптимистични на едно възвишение и спрях прекалено късно на влизане в следващия десен завой. Изпързалях се в канавка и строших окачването отпред вдясно. Не можехме да продължим, но повредата не е твърде сложна за поправяне. Жалко, тъй като имах шанс да се боря за победа. Ужасно съм разочарован от тази грешка, която можех да избегна – обясни Микелсен.
Норвежецът бе най-бърз в шейкдауна в четвъртък. Още преди началото на надпреварата той сподели, че в Уелс ще може да кара на пълна газ, без да се притеснява за шампионата, което обаче не се получи.
Днес Андреас се връща в надпреварата по правилата на Рали2. Той ще излиза пръв на трасето, като се надява да направи поне добро шоу за феновете.
– За съжаление Микелсен допусна малка грешка още в началото на деня и трябваше да пропусне повечето отсечки заради счупено окачване. Няма съмнение, че ако това не се бе случило, той щеше да превърне битката за победата в трибой. Но при връщането си на трасето със сигурност ще покаже колко е силен. Сигурен съм, че следващите дни на надпреварата ще са вълнуващи – коментира и спортният директор на Фолксваген Йост Капито.
По почти същия начин от състезанието отпадна и Юхо Ханинен. Финландският пилот на Хюндай излетя от пътя в третия етап и също се озова в канавка, след като темпото му до този момент бе обещаващо.
– Още от първата отсечка знаехме, че условията са ужасни и ще ни поставят пред някои уникални предизвикателства. Чувствах се доста добре след първите два етапа, въпреки калта и водата. В третия обаче изтървах колата и се озовах в канавка. Не бе възможно да се върна на пътя и отпаднах. Вероятно ще успеем да стартираме пак, като се надявам нататък да нямаме проблеми – заяви Ханинен.
Съотборниците на Юхо Тиери Нювил и Хейдън Падън бяха шести и 12-ти в края на петъка, като новозеландецът загуби време заради технически проблеми.