Начало Рали Латвала увеличи с малко аванса си

Латвала увеличи с малко аванса си

46
0
Яри-Мати Латвала

Яри-Мати Латвала увеличи с малко аванса си в рали Финландия. Той води с 8,4 секунди в класирането до момента пред съотборника си Себастиен Ожие. Трети продължава да е Крис Мийк (Ситроен) – на 13,1 сек.

Нямах проблеми. Знам, че изгубих време в последната отсечка преди обяд, но съм уверен, че ще коригираме ситуацията при второто преминаване – заяви Латвала преди сервиза.

Мийк допусна грешка в шестия етап от ралито, заради което и изтърва шанса да е най-бърз в него. Британският пилот обаче компенсира пропуска си в следващата дистанция. Той заяви в края на първия ден, че целта му не е да печели отсечки, а да завърши без проблеми. Очевидно обаче е много бърз и просто трябва да внимава да не повтори миналогодишния случай, когато се удари в самия край на състезанието.

Четвърти върви Мико Хирвонен, чието изоставане спрямо Мийк е 26 секунди. Само наредилите се пети и шести Андреас Микелсен и Мадс Остберг са на по-малко от минута разлика зад Латвала, останалите са далеч назад.

Първата половина от петъка не премина без драми. Юхо Ханинен първо се оказа със спукана гума, след като се удари и Хюндаят му се претърколи през покрив. Като по чудо нямаше сериозни повреди – предното стъкло бе строшено, имаше проблеми и с таблото, капакът бе намачкан, но финландецът все пак успя да продължи. Съекипникът му Тиери Нювил загуби задно крило, което му коства сцепление. Всичко това пък позволи на Хейдън Падън да се измъкне напред и за момента той е най-добре класираният пилот на Хюндай – седми. По-късно се оказа, че ролкейджът на Нювил е изкривен и той бе спрян. Механиците поправиха автомобила, но белгиецът ще продължи състезанието утре.

Катастрофа претърпя и Роберт Кубица, който излетя още в първата отсечка за деня. Това се случи точно, след като шефът на М-Спорт го похвали какъв разумен подход е приложил в началото на състезанието с цел трупане на опит. Така в топ 10 се изкачиха Елфин Еванс и Мартин Прокоп.