Начало Рали Латвала намали разликата до Ожие на 42,8 сек

Латвала намали разликата до Ожие на 42,8 сек

40
0

Яри-Мати Латвала намали разликата спрямо съотборника си във Фолксваген и лидер в рали Монте Карло Себастиен Ожие до 42,8 секунди през третия ден от състезанието. Основната задача на екипажите на тима бе внимават в променливите условия и при избора на гуми, но да стигнат цели до финала в събота.

Ожие бе на над 1:45 мин пред финландеца в началото, трети бе и остана Андреас Микелсен. И тримата заложиха на сигурно: четири слика и две гуми с шипове сутринта, четири слика и две зимни гуми следобед.

– Условията бяха толкова променливи, че направиха избора на гуми труден – обясни Ожие. – Залагането на комбинация от различни типове означаваше, че не можахме да се насладим на отсечките. През целия ден залагахме на най-сигурния избор. Това определено бе най-правилното решение. В утрешната програма има три етапа, към които ще се отнесем със същия респект като към днешните. Би било страхотно да повторя победата си от 2014 г.

Латвала определи съботата като успешна, въпреки трудните условия. Той обясни, че настилката се е променяла – на места сух асфалт, на други – лед.

– Голямото ни предимство обаче бе, че можехме да работим на сигурно. А и може да сме съкратили аванса на Себастиен с минута, но няма да поемаме ненужни рискове в опити да го предизвикваме. Целта са точки за шампионата – допълни той.

Микелсен пък иска да финишира в състезанието и сподели, че което и да е място в топ 5 би било страхотен резултат за него. Той има почти минута преднина спрямо четвъртия в подреждането Мадс Остберг (Ситроен).

– Би било чудесно да защитя третата позиция, но няма да го правя на всяка цена – каза още Андреас.

Остберг е най-добре вървящият пилот на Ситроен след вчерашните инциденти на Себастиен Льоб и Крис Мийк, които наваксаха голяма част от изоставането си и вече са съответно девети и десети. Норвежецът обаче имаше сериозен проблем с двигателя в последния съботен етап:

– Няколко километра карахме на три цилиндъра. Трябваше да спрем напълно в опит да оправим нещата. Не знам какво стана.

Сериозен прогрес направи екипът на Хюндай – Дани Сордо е пети, а Тиери Нювил – шести в класирането. Испанецът гони класиране в топ 5 и бе сравнително доволен от представянето си, като се съмняваше само в гумите си за следобедните отсечки: смяташе, че е трябвало да вземе такива с шипове вместо зимни. Нювил коментира, че е натрупал значително повече увереност.

Седми е Елфин Еванс, който повреди окачване след удар в стена в 11-ата отсечка на надпреварата. Съотборникът му От Танак загуби 18 минути в предходния етап заради излитане от трасето. Естонецът успя да се върне на пътя с помощта на зрителите, а вървеше четвърти в подреждането.

Топ 10 допълват Мартин Прокоп, Льоб и Мийк.