Ланча официално се завръща в рали спорта. Италианската автомобилна марка ще се включи с модела Ypsilon в категория Rally4. Планът е Ланча да се върне към състезанията в близко бъдеще.
Welcome back, Lancia 🫶
The most successful manufacturer in the FIA World Rally Championship history just announced its return to rallying, in the Rally4 category. #FIA #WRC @officialwrc pic.twitter.com/5PDsSC8XFa
— FIA (@fia) May 28, 2024
Новината за завръщането на Ланча идва точно преди старта на рали Сардиния. Това се случва след месеци на спекулации, които свързваха италианския производител с рали спорта. Ланча е най-успешният в историята на световния рали шампионат. Италианците са спечелили 10 титли при конструкторите (1974-1976, 1983, 1987-1992).
През март Ланча обяви, че възражда известната си марка HF [High Fidelity]. Сега тя представи предпремиерно своя високопроизводителен изцяло електрически Ypsilon HF и обяви програма за Rally4, базирана на двигатели с вътрешно горене
Версията Ланча Ypsilon HF Rally4 ще се задвижва от 1.2-литров трицилиндров двигател с турбокомпресор, който ще развива 212 конски сили. Преминаването към базирания на задвижване на двете колела сериен клас Rally4 е най-правилният път за дългоочакваното състезателно завръщане на Ланча.
Ланча също е част от семейството на Стелантис. Автомобилната корпорация вече има други представители в клас Rally4: Пежо 208 Rally4 и Опел Корса Rally4. И двата автомобила са базирани на една и съща платформа. Следователно те използват най-важните общи елементи (двигател, скоростна кутия, концепция на окачването и др.)
„Сърцата на много фенове и рали ентусиасти ще забият отново. Ланча реши да се завърне в света на ралитата, започвайки от основите на Рали 4, туптящото сърце на ралито. Това е категория, която представлява чиста страст. Тук главните герои са млади пилоти, които започват кариерата си със страст, за да се превърнат в професионалистите на утрешния ден“, се казва в изявление на Ланча.
„Това е ново начало в перфектния стил на марката. То се характеризира се с амбиция, прагматизъм и скромност, в съответствие с мисията и ДНК-то на марката.“
„Ланча все още е най-успешната марка за всички времена в света на ралитата. Тя има 15 световни рали шампионата, три световни шампионата за издръжливост при конструкторите, победи в Миле Миля, Тарга Флорио и Карера Панамерикана.“
„Lancia Ypsilon Rally 4 HF“ се задвижва от 1.2-литров трицилиндров двигател с турбокомпресор и четири клапана на цилиндър, който развива 212 к.с. Оборудван със задвижване на предните колела с 5-степенна механична трансмисия и механичен диференциал с ограничено приплъзване. Високопроизводителният модел е идеалното решение за удоволствие на всички рали ентусиасти. Той е и сериозен претендент за пилотите, които се стремят към победа в категория Rally4 и в шампионатите за автомобили с две задвижващи колела.“
За момента не се знае кога ще се включи Ланча в клас Rally4. Предположенията са, че това ще се случи догодина.
Вижте тази публикация в Instagram.