Начало Рали Ланча се завръща в моторните спортове през 2025 г.

Ланча се завръща в моторните спортове през 2025 г.

10
0
Ланча Ypsilon
снимка, Ланча

Ланча се завръща в моторните спортове през 2025 г. Легендарната марка ще се включи в Италианския рали шампионат с модела Ypsilon Rally4. Първите бройки на новия автомобил ще бъдат доставени на отборите в началото на следващата година.

Ланча официално представи своя автомобил Ypsilon Rally4. Това ще върне италианския производител на сцената на рали спорта. Ланча продължава да бъде най-успешният производител в историята на WRC с рекордните 10 титли при конструкторите (1974-1976, 1983, 1987-1992 г.). Тази година марката изцяло нов автомобил Rally4, който ще се състезава от началото на 2025 г. Планът е марката да има участие в Италианския рали шампионат, както и ERC от 2026 г. Ланча също така ще има и едномаркова купа, която носи името „Lancia Rally Trophy“

Завръщането на Ланча в ралитата се случва 50 години след като компанията спечели първата си WRC титла с легендарния Стратос през 1974 г. Марката добавя четвъртата си титла през 1983 г. с модела от Група Б- 037- преди да доминира в Група А с Делта.

По-рано тази година Стелантис обяви, че Ланча ще възобнови присъствието си в моторните спортове. Италианската марка отсъства от рали сцената повече от четвърт век. Въпреки тази новина стана ясно, че планът е марката да се включи в категория Rally4 и няма намерение да се връща в топ нивото на WRC.

През последните месеци новият автомобил на Ланча беше тестван от различни пилоти и на различни терени. Преди няколко дни италианците официално разкриха плановете си за следващата година.

Ланча ще използва новия Ypsilon Rally4. Моделът е базиран на високоефективния изцяло електрически Ypsilon HF. Версията от клас Rally4 ще се задвижва от 1.2-литров трицилиндров двигател с вътрешно горене с турбокомпресор и мощност от 212 к.с. Той ще включва петстепенна механична трансмисия и механичен диференциал с ограничено приплъзване.

„2025 г. ще отбележи завръщането на Ланча в моторните спортове. Стремим се да възстановим присъствието си в съвременните състезания по моторни спортове“, заяви Лука Наполитано

„Със смесица от традиции и иновации, Ланча гледа към бъдещето със страст и амбиция. 2026 г. ще бъде годината на флагмана Gamma, който ще се произвежда във фабриката на Stellantis в Мелфи 2025 г. е посветена на завръщането на ореола на името HF, което първо ще се появи на Ypsilon, а по-късно ще се появи на Gamma и новата Делта с етикет „HF Integrale.“

„Винаги, когато се спомене HF, човек не може да не си спомни за легендарните Стратос, 037 и Делта. Те доминираха в рали състезанията в продължение на 20 години, спечелвайки общо 15 световни шампионата в състезанията за пилоти и конструктори. Това е рекорд, който все още не е счупен.“

„Винаги сме били лидери в моторните спортове и ралитата. Сега, с характерната за нас елегантност и простота, които ни отличават, се завръщаме в Рали 4. Това е категорията за развитие на утрешните професионални пилоти. Стремим да подобрим миналото си със страст и гордост“, добави главният изпълнителен директор на Ланча.

Новият рали автомобил на Ланча е предимно насочен към млади шофьори и струва 74 500 евро. Първите модели ще достигнат до клиентските отбори в края на януари.