Ланча се завръща в моторните спортове през 2025 г. Легендарната марка ще се включи в Италианския рали шампионат с модела Ypsilon Rally4. Първите бройки на новия автомобил ще бъдат доставени на отборите в началото на следващата година.
Carlos Tavares, Stellantis CEO Drives the New Lancia Ypsilon Rally4 HF at Balocco #Rally #WRC #ERC #Motorsport #Motorsports #MotorsportsPhotography #FIA pic.twitter.com/Pw2Apkz5Gc
— RalliTurk (@ralliturk) October 26, 2024
Ланча официално представи своя автомобил Ypsilon Rally4. Това ще върне италианския производител на сцената на рали спорта. Ланча продължава да бъде най-успешният производител в историята на WRC с рекордните 10 титли при конструкторите (1974-1976, 1983, 1987-1992 г.). Тази година марката изцяло нов автомобил Rally4, който ще се състезава от началото на 2025 г. Планът е марката да има участие в Италианския рали шампионат, както и ERC от 2026 г. Ланча също така ще има и едномаркова купа, която носи името „Lancia Rally Trophy“
Завръщането на Ланча в ралитата се случва 50 години след като компанията спечели първата си WRC титла с легендарния Стратос през 1974 г. Марката добавя четвъртата си титла през 1983 г. с модела от Група Б- 037- преди да доминира в Група А с Делта.
По-рано тази година Стелантис обяви, че Ланча ще възобнови присъствието си в моторните спортове. Италианската марка отсъства от рали сцената повече от четвърт век. Въпреки тази новина стана ясно, че планът е марката да се включи в категория Rally4 и няма намерение да се връща в топ нивото на WRC.
През последните месеци новият автомобил на Ланча беше тестван от различни пилоти и на различни терени. Преди няколко дни италианците официално разкриха плановете си за следващата година.
Ланча ще използва новия Ypsilon Rally4. Моделът е базиран на високоефективния изцяло електрически Ypsilon HF. Версията от клас Rally4 ще се задвижва от 1.2-литров трицилиндров двигател с вътрешно горене с турбокомпресор и мощност от 212 к.с. Той ще включва петстепенна механична трансмисия и механичен диференциал с ограничено приплъзване.
„2025 г. ще отбележи завръщането на Ланча в моторните спортове. Стремим се да възстановим присъствието си в съвременните състезания по моторни спортове“, заяви Лука Наполитано
„Със смесица от традиции и иновации, Ланча гледа към бъдещето със страст и амбиция. 2026 г. ще бъде годината на флагмана Gamma, който ще се произвежда във фабриката на Stellantis в Мелфи 2025 г. е посветена на завръщането на ореола на името HF, което първо ще се появи на Ypsilon, а по-късно ще се появи на Gamma и новата Делта с етикет „HF Integrale.“
„Винаги, когато се спомене HF, човек не може да не си спомни за легендарните Стратос, 037 и Делта. Те доминираха в рали състезанията в продължение на 20 години, спечелвайки общо 15 световни шампионата в състезанията за пилоти и конструктори. Това е рекорд, който все още не е счупен.“
„Винаги сме били лидери в моторните спортове и ралитата. Сега, с характерната за нас елегантност и простота, които ни отличават, се завръщаме в Рали 4. Това е категорията за развитие на утрешните професионални пилоти. Стремим да подобрим миналото си със страст и гордост“, добави главният изпълнителен директор на Ланча.
Новият рали автомобил на Ланча е предимно насочен към млади шофьори и струва 74 500 евро. Първите модели ще достигнат до клиентските отбори в края на януари.
At Balocco, #Lancia showed what it means to blend elegance and power. The new Ypsilon, with hybrid and electric options, sets new standards in style, while the #YpsilonRally4HF brings back the thrill of the rally. Ready for the “Trofeo Lancia”?#LanciaIsBack #HFisBack pic.twitter.com/zVn9E7RtS9
— Lancia (@lancia_official) October 25, 2024