Начало Автомобилни новини Land Rover Defender OCTA: На върха с битурбо V8

Land Rover Defender OCTA: На върха с битурбо V8

139
0

Land Rover пише поредна нова страница в историята на Defender. С модела OCTA британската компания представя най-мощния Defender като корав офроудър с могъщ битурбо V8.

Моделите на Land Rover по начало са известни с качествата си за движение в пресечена местност. С новия Defender OCTA, базиран на Defender 110, британската компания представя по собствени думи най-динамичния Defender в историята. Ненадминат набор от възможности за движение по пътя и извън него е разработен и усъвършенстван с изпитания по целия свят.

Освен с V8 мотора OCTA се характеризира със значително разширени и уголемени калници и доста по-голям пътен просвет. От задната престилка вдясно и вляво стърчат двойни ауспухови тръби. Новият дизайн на радиаторната решетка оптимизира потока на охлаждащия въздух под капака. Дъното е защитено от повреди, наред с другото, чрез панел от алуминиева сплав с графитно покритие в предната част. Отпред и отзад има открити уши за теглене, покрити с фосфорен бронз.

Битурбо V8, мек хибрид

Land Rover постига обявената допълнителна динамика, като монтира под капака на OCTA битурбо V8 мотор, подкрепен от система мек хибрид. 4,4-литровият осемцилиндров двигател произхожда от гамата на BMW и вече се използва в Range Rover. Той осигурява мощност от 635 к.с. Максималният въртящ момент е 750 Нм. Когато е активиран режимът Dynamic Launch, за кратки периоди той може да се повиши до 800 Нм. От място до 100 км/ч V8 моторът ускорява OCTA за 4,2 секунди. Максималната скорост на всъдехода с 22-цолови джанти може да достигне 250 км/ч. Досега най-мощният Defender все още разчиташе на стария петлитров компресорен V8 с   мощност до 525 к.с. и 625 Нм. В Defender OCTA тягата се предава към двата моста чрез осемстепенна автоматична трансмисия. Опционалният иначе електронен диференциал на задния мост тук е налице серийно. 33-цолови гуми с различни офроуд протектори осигуряват допълнително сцепление върху всякакви повърхности. Освен това следата на двата моста е с 68 мм по-широка. За да обуздае инерцията на V8 машината, на предния мост действа 400-милиметрова спирачна система на Brambo.

Повишени офроуд възможности

За първи път в серията Defender при OCTA се използва регулируемото по височина въздушно окачване 6D Dynamics. То работи с хидравлично свързани амортисьори и компенсира практически всички движения на каросерията при ускоряване, спиране и завиване. В същото време при трудни офроуд преходи ходът на окачването и кръстосването на мостовете се увеличават максимално. Новият режим на шофиране OCTA издига офроуд възможностите на ново ниво.

Представянето извън пътя се подобрява допълнително от технологиите Off-Road ABS и Launch Control. Land Rover съобщава за максимално „чекнене“ на колелата от 569 мм (+119 мм), пътен просвет от 319 мм (+28 мм) и дълбочина на газене от 1000 мм (+100 мм). Усилената покривна конструкция позволява до 168 килограма товар върху покрива. Новооформените брони увеличават ъгъла на надвесите. Здравите елементи за дънна защита предпазват чувствителните компоненти.

Елегантна визия

Land Rover извежда името OCTA от октаедър – формата на диамантения кристал. Диамантите се смятат за едно от най-твърдите вещества, които се срещат естествено на Земята – и освен това са много редки. Ето защо новият върхов Defender има собствена специално проектирана емблема с графика на диамант, обрамчена с кръг. Тя може да бъде видяна върху различни детайли на каросерията и интериора, включително блестящ черен диамант върху фрезован и матиран титанов диск на панелите с означение на модела.

Друга особеност на OCTA са неговите две предни седалки. Те са оборудвани със сензори и високоговорители а звукът от двигателя се насочва директно към седалките. Това позволява на водача пътника да се потопят още по-дълбоко в изживяването при шофиране. Интегрирани са и шест уелнес програми.

Пазарен старт и цена

Новият Defender OCTA Edition One предлага подбрано оборудване и боя в ексклузивния нов цвят Faroe Green за първата производствена година. Той се доставя и с тапицерия Ultrafabrics в цветове хаки и абанос, безшевни повърхности 3D Knit, детайли в нова визия нарязан карбон, ковани 20-цолови алуминиеви джанти с избор на всесезонни гуми или опционални, специално разработени гуми Advanced All-Terrain

Потенциалните клиенти, желаещи да закупят един от първите автомобили Defender OCTA, могат да регистрират своя интерес на landrover.bg или да се свържат с представителство на Мото-Пфое в страната, за да бъдат включени в ексклузивен приоритетен лист предвид ограничените бройки на модела.