Начало Избрани Латифи продължава да се бори за бъдещето си в Уилямс

Латифи продължава да се бори за бъдещето си в Уилямс

563
0
Николас Латифи, Уилямс
Николас Латифи, снимка Уилямс

Латифи продължава се бори за бъдещето си в Уилямс. Канадецът иска екипът от Гроув да оцени представянето му след като използва новото шаси на автомобила.

Латифи постоянно бе побеждаван от Алекс Албон след началото на сезон 2022. Англо-тайландският състезател бе по-бърз от своя съотборник в 11 от 13 квалификации тази година. 27-годишният състезател изпитва затруднения с адаптацията си към новото поколение автомобили във Формула 1.

Най-силният момент на канадеца бе квалификацията във Великобритания. Тогава той бе на точното време и място, за да запише достатъчно добра обиколка преди да завали повече дъжд. В крайна сметка той потегли десети и завърши 12-ти.

Латифи получи дългоочакваното ново шаси на Уилямс във Франция и заяви, че сега се чувства по-бързи и сигурен в автомобила FW44.

Бъдещето на канадския състезател в Уилямс и F1 е под голям въпрос. В началото на месеца съотборникът му Алекс Албон подписа нов договор, който е с продължителност поне 2 години. Същевременно настоящото споразумение на Латифи изтича в края на 2022 г. и няма големи изблици, че ще бъде удължено.

„Сега се чувствам много по-комфортно в позицията, в която се намирам през уикендите. Знам, че мога да се представя по-добре, стига да извлека колкото се може повече от колата. Смята, че заслужавам да остана във Формула 1″, сподели Латифи.

Докато в началото на годината това очевидно не беше така. Ясно изразих позицията си, че не можеш да забравиш миналите състезания. Вижда се каква е промяната в представянето ми. Сега оказвам по-голям натиск върху себе си, защото то е вече е налице [за да може отборът да ме оцени] оттук нататък.“

„Така че се натоварвам повече, но натискът винаги ще е налице. И така, знам, че мога да постигна резултати и го показах това в последните няколко състезания. Така че, да, сега натискът е върху мен. Но това е F1, нали така?“

Латифи смята, че не е постигнал напредък със сегашния болид на Уилямс преди смяната на шасито преди Гран при на Франция. Канадецът не се е чувствал комфортно в FW44, което го е довело доизключително деморализиране“ след домашния уикенд в Монреал.

Когато напуснах Монреал, почувствах, че аз и Алекс не сме постигнал напредък по отношение на нищо. Разбирайки защо темпото винаги е толкова бавно, напуснах Монреал, също толкова озадачен, объркан и разочарован. Австралия вероятно е била трудна, защото, да кажем, борбата не беше толкова очевидна до двете катастрофи, които претърпях в Саудитска Арабия. Все още нямаше ясно изразено подобрение или ясен път към него. „Променихме шасито за Пол Рикар, за да се подобрим. Оттогава представянето е налице.“

„И отново, не съм 100% убеден, че в шасито е имало нещо нередно, а съм 99.9% убеден, че съм усетил нещо, което не е било съвсем наред, независимо дали е било комбинация от частите, които съм използвал. Знаем, че понякога това причинява някои проблеми, или може би е нещо с шасито. Трудно е да се разбере.“

Но фактите са, че не съм променил нищо от Пол Рикар насам. Тръгнах като изключително деморализиран от Монреал и просто не можех да усетя колата. От Франция нататък беше много по-добре. Дори когато темпото все още не беше конкурентно, аз все още го отхвърлях и поне усещах какво прави колата сега. Удобно ми е да карам автомобила на лимита.“

„В Австрия подобренията бях точно там, където трябваше да бъда в квалификацията и в състезанието. На Пол Рикар си мислех, че е нещо подобно“, допълни Николас Латифи.

В края на тази седмица F1 се завръща след повече от триседмична пауза. Домакин на състезанието ще бъде пистата Спа-Франкоршамп. Именно на легендарното белгийско трасе Латифи спечели последните си точки за Уилямс.