Само 65 дни след триумфа си в рали Уелс екипът на Форд е готов за първия кръг от световния шампионат в Монте Карло. Доста неща се промениха за отбора за това сравнително кратко време. Автомобилът е с ново оцветяване, но по-важното е, че екипът вече се води от екипажа Яри-Мати Латвала/Мика Антила. Заедно с тях през предстоящия сезон ще се борят Петер Солберг/Крис Патерсън. Всички те ще участват в най-дългата надпревара от кенийското Сафари Рали през 2002 г., тъй като стартиращото утре състезание ще трае цели пет дни. То пък е прочуто с непредсказуемостта си и променящите се изключително бързо време. Ралито се води асфалтово, но пилотите нерядко се борят с мокра настилка, сняг и дори лед.
26-годишният Латвала има зад гърба си цели четири ралита в Монте Карло. Той се надява тази седмица да покаже новопридобитото си самочувствие на асфалт, след като доскоро не се славеше като специалист на този тип настилка. През 2011 г. обаче финландецът подобри изключително много карането си.
– Част съм от тима на Форд вече няколко години, но вярвам, че този сезон разполагаме с най-добър шанс за победа – сподели Яри-Мати. – Финал в топ 3 ще е прекрасно начало на годината. Пътищата са бързи и следват естествения релеф на планините или реките в долините. Асфалтът е стар на места, тоест е неравен и нивото на сцепление се променя. Ралито като цяло е класическо. Това означава, че е както предизвикателство, така и доста стресиращо. Трябва да се мисли за времето и избора на гуми. В сервизния парк в Монте Карло се налага да предполагаш какви ще са условията в планината на 1200 метра надморска височина, за да направиш подходящата селекция. Сбъркани гуми могат да ти костват няколко секунди на километър – разясни още той.
Опитът на Солберг е още по-голям от този на Латвала: норвежецът се е надбягвал осем пъти в рали Монте Карло. Той се присъедини към Форд малко преди Коледа и има едва два дни тестове с Фиеста RS WRC. 37-годишният състезател обаче не смята, че това ще повлияе зле на представянето му.
– Първата тренировка бе в трудни условия, но бързо се напаснах към колата. Състезавах се в Монте Карло и миналия сезон, когато не бе част от WRC, така че познавам отсечките с изключение на две напълно нови. Няма да има особени трудности, ако е сухо, но на мокро можем да очакваме черен лед – допълни той.
Солберг заяви още, че възможността отново да кара за заводски екип е вълнуваща, след като през последните три години се състезаваше със собствен отбор.
– Не съм тук, за да попълвам бройката. С Яри.Мати искаме да се борим за титли и вярвам, че можем да го сторим – каза Петер.
Предстоящата надпреварата пък ще е старт №100 за неговия навигатор Патерсън.