Истински кошмар изживяха в петък пилотите на Форд Яри-Мати Латвала и Петер Солберг. В началния ден на рали Мексико и двамата трябваше да се борят да наваксват огромни разлики след цял куп проблеми, но приключиха съответно четвърти и пети във временното генерално подреждане.
Латвала счупи предно ляво окачване и това му струва повече от 90 секунди. След това натисна здраво газта и записа три етапни победи, превземайки една по една позициите от осма до четвърта.
Яри-Мати бе начело в подреждането и имаше аванс от 2,2 сек, когато удари камък в отсечката преди обедния сервиз.
– Стана на около 12 км в етапа, бях на шеста и вървях през сляп ляв завой на хълм. В бележките си имах маркиран камък от вътрешната страна и не можех да пресека напряко. Видях друг до него, който не беше там по време на тренировката и просто нямаше как да го избегна. Опитах се да отворя по-широко кривата, но извън състезателната линия бе хлъзгаво, наложи се да завия и се ударих – обясни 26-годишният финландец.
В сервиза механиците поправиха неговата Фиеста RS WRC и след това Латвала направо летеше по отсечките. Взе три последователни етапа и стопи голяма част от преднината на съперниците.
– Страхотен старт, разочароваща сутрин и след това се борих здраво – бе обобщението на пилота. – Водехме в рали, в което преди имахме проблеми, а това означава, че колата е достатъчно бърза. Надявам се да притиснем противниците. Ще съм доволен, ако стигна топ 3.
В началото на втория ден от състезанието Латвала е на 16 секунди от третия в момента Мадс Остберг и на 1:16.7 мин от Мико Хирвонен (втори).
Солберг също започна вихрено надпреварата с победа в квалификационната отсечка и първия етап. Още в първите две петъчни изпитания обаче два пука гуми (последователно задна лява и задна дясна). Това го запрати чак 13-ти, откъдето успя да стигне осмо място в следващите две отсечки.
– Първият инцидент стана, след като докоснах бордюр при висока скорост (бях на шеста). Продължих да карам, но се завъртях. След това вървях стабилно до финала. Следващата гума се спука при сериозен удар в камък на ляв завой, откъдето се преминава на втора. Там натисках, за да си върна част от изоставането. В последните две отсечки бях особено внимателен, тъй като нямах повече резервни гуми и трябваше да изкарам до сервиза – разказа норвежецът.
Той призна, че понякога една грешка води до други в опита да се навакса изоставане, но целта му остава да се качи на подиума.
– Истина е, че може би трябва пилотите пред нас да сбъркат, за да го постигнем, но въпреки това ще продължа да атакувам и да ги притискам – допълни Петер.
Въпреки всички несполуки Форд отбелязва най-добрата си скорост в Мексико от години, а това вдъхва увереност на целия екип.