Начало Рали Латвала поведе уверено в рали Швеция

Латвала поведе уверено в рали Швеция

35
0
Яри-Мати Латвала

Яри-Мати Латвала пое уверено лидерството в рали Швеция след малко неуверения си старт в началото на първия ден от състезанието. Финландецът си върна скоростта и увереността следобед, когато се проведоха още пет етапа (втори минавания на Опакер, Киркенер и Финскоген, Торсби и суперспециален в Карлщад). Той води във временното генерално класиране вечерта с цели 16,8 сек пред Мико Хирвонен (Ситроен).

Усещането в колата бе по-добро и се оформи интересна битка – сподели Латвала. – На определени места дори малко намалявах, тъй като отсечките са доста сложни. Наистина е необходимо да се внимава, да се укротяваш сам себе си.

Хирвонен тръгна вихрено в началото, като и той от време на време намаляваше скоростта. Следобед по трасето имаше повече чакъл, а липсата на снежни банкети определено се отразява зле на пилотите в надпреварата.

Да, тревожа се за гумите при това положение. Но какво мога да направя? – риторично попита той.

Опасенията му се оказаха основателни: в предпоследния етап за деня той бе с цели 22 секунди по-бавен от спечелилия дистанцията Петер Солберг! Мико нещастно призна, че гумите му са били тотално износени в този момент, но норвежецът го настигна за броени километри. Пилотът на Форд прескочи Мадс Остберг във временното генерално подреждане и навакса изоставането си от 15 секунди, записано заради завъртане по-рано днес.

Остберг от своя страна бе отчаян малко преди финала на деня.

Изобщо не разбирам какво става! Нищо не сме пипали по колата, а въобще не вървим. Идея си нямам какво се случи – ядосваше се Мадс, като допълни, че има грижи и със спирачките.

Чак накрая грижите му се поразсеяха, но ще трябва да внимава до края на ралито, тъй като и най-малката грешка води до огромни загуби на време. Това установи и осемкратният световен шампион Себастиен Льоб, който изхвърча и заседна в снежна пряспа. Върна се на трасето с помощта на зрители, но загуби близо две минути, докато отново потегли. Французинът тъкмо бе заявил, че сега може да демонстрира какво може на сняг и лед, тъй като не потегля първи по трасето и случката го запрати назад в колоната. В петък вечер той е седми, а пред него са Евгени Новиков и Хенинг Солберг.

Най-много жертви взе седмата отсечка – второто преминаване на Киркенер. Точно в нея Льоб изпусна трасето. Цял куп пилоти имаха завъртания: Арминдо Аруйо две, Дани Сордо (който по-късно се забави заради проблеми с двигател), Мартин Прокоп и От Танак се разминаха с по едно. Латвала пък лек откачи задна броня, но повредите бяха козметични и не застрашиха темпото му. На въпроса чакълът и ледът ли са виновни за инцидентите, очевидно разочарованият Танак бе категоричен:

– Пилотът е виновен!

Десетката в края на първия ден допълват (от осма позиция нататък) Патрик Сандел, Прокоп и Ейвинд Брюнилдсен.

В събота предстоят осем отсечки.