Начало Рали Латвала с почти 15 сек аванс в Германия

Латвала с почти 15 сек аванс в Германия

29
0
Дани Сордо,Тиери Нювил,Яри-Мати Латвала

Яри-Мати Латвала (Фолксваген, Поло R WRC) увеличи аванса си преди Тиери Нювил (М-Спорт, Форд Фиеста RS WRC) в рали Германия на почти 15 секунди.

Финландецът се размина със сериозен инцидент в отсечката, която често решава изхода от надпреварата – Арена Панцерплате. При първото й преминаване той се удари, но се размина без сериозни повреди по автомобила, а и веднага след това бе обедният сервиз, така че механиците имаха възможност да прегледат изцяло Поло-то.

Случи се на един ляв завой в гора. Пътят бе много хлъзгав и загубихме сцепление. Излетяхме настрани, закачихме един бетонен блок и това ни завъртя. Истински късмет е, че на колата й няма нищо – обясни станалото Латвала.

Скоростта му преди това обаче бе такава, че Нювил бе почти убеден, че не може да го настигне:

Трудно е да следвам Яри-Мати при това темпо. Виждам траекторията му и спирам по-късно от него, но не мога да направя нещо повече. На практика това беше перфектно преминаване на дистанцията – коментира белгиецът след Петерберг 1. – След това видях линиите на мястото, където е изхвърчал. Наистина е имал невероятен късмет. Аз съм доволен от моето каране, но в Панцерплате се постарах да пазя гумите и в началото бях може би прекалено предпазлив. После наваксах малко време, но не бе достатъчно.

Дани Сордо е на трета позиция, като днес той спечели първата си етапна победа от Акрополис през юни. Той бе далеч по-доволен от своя DS3 WRC, като освен това бе по-бърз и в трите етапа до обяд от Латвала и Нювил, благодарение на което свали разликата до белгиеца на 9 секунди (от 19 в началото на деня).

Испанецът бе най-бърз в Петерберг 1, където съотборникът му Мико Хирвонен и Мадс Остберг (М-Спорт) загубиха време на едно и също отклонение – първият около 10 секунди, а вторият – няколко по-малко.

Изтървах трасето и излетях настрани. Отне ми известно време да се върна на пътя, но нямаше драми – обясни Мико.

Остберг се пошегува, че видял следи от нечия друга кола и решил да ги последва, озовавайки се в полето.

Най-добри времена в първите преминавания на Щайн унд Вайн и Арена Панцерлате пък даде Себастиен Ожие. Лидерът в генералното класиране кара по Рали2, след като вчера сбърка и счупи окачване след излитане от пътя.