Яри-Мати Латвала се завърна вихрено в световния рали шампионат след двумесечното си отсъствие, причинено от счупена ключица при падане по време на тренировка. Финландецът малко се притесняваше в началото на рали Акрополис от липсата на достатъчно време зад волана на неговия Форд Фиеста RS WRC, но се оказа, че няма за какво. Пилотът взе три етапни победи преди да загуби темпо около средата на петъчния ден.
– В четвъртата отсечка стигнах тесен ляв завой, където беше кално. Не бях подготвен да е толкова хлъзгаво и когато натиснах спирачките, двигателят спря, а колата прескочи завоя, но за щастие не ударихме нищо. В пета и шеста бе изненадващо мокро и нямах достатъчно сцепление. Гумите не се загряваха достатъчно бързо и автомобилът бе с нестабилна предна част. Освен това бях с две резервни гуми, а голяма част от трасето бе изкачване и това може би бе грешка – 25-те допълнителни килограма от втората гума определено натежаха – обясни Латвала.
Той се чувстваше добре след тежкия ден и лявата ръка не го болеше, въпреки че бе по-изморена в сравнение с дясната. Пилотът получи официално разрешение да кара с допълнителните подплънки, помогнали и в тестовете. Разпределението им е такова, че отвеждат напрежението от контузеното рамо и го разпределят върху гърдите.
– Не бях сигурен каква ще е скоростта ми след два месеца извън колата – продължи Яри-Мати. – Оказа се добра, макар в началото да не бях достатъчно уверен. Всичко ми се струваше прекалено бързо – точно поради тази причина трябва да караш непрекъснато. Трябва и да се кара за победа. Не мога да продължа, мислейки за второ място. Това няма да помогне в битката ни за шампионата. Нужно е да се борим със [Себастиен] Льоб, а втора позиция не е достатъчна. Знам, че ще е трудно и рисково, но вече не съм момче и трябва да мога да се справя – допълни финландецът.