Екипът на Фолксваген се отправя към следващото предизвикателство в световния рали шампионат след отличното си представяне в първия кръг от първенството.
Себастиен Ожие и Яри-Мати Латвала ще водят битка в единствената надпревара в календара, провеждаща се изцяло на лед и сняг – тази в Швеция. Екипажи и автомобили се сблъскват със сериозно изпитание там, тъй като температурите падат до минус 20 градуса.
– След добрия старт на сезона целият тим е напълно мотивиран и уверен за рали Швеция – коментира моторспорт директорът на Фолксваген Йост Капито. – Всички обаче са наясно, че резултатът от Монте Карло не е реална индикация къде се намираме спрямо противниците. Рали Швеция е абсолютно уникално. Скоростта върху снега и леда е много висока. Там се кара единствено с гуми с шипове. Желанието ни е да продължим да се развиваме като екип с всеки следващ старт.
Условията във втория кръг са такива, че наистина елиминират колебанията какви гуми да се използват. Затова през следващия уикенд температурите ще имат по-голямо значение за отборите. Първоначалните прогнози са за около -10 градуса по Целзий за периода от 7 до 10 февруари.
– Наистина харесвам това рали – сподели Латвала. – То изисква много бърз и плавен стил на каране из горите. Няма какво да критикувам там с едно изключение: може да стане твърде студено, като температурите са падали и до -30. До момента имам 500 км с Поло R WRC на сняг. Преди самото състезание ще имам още един тест на същия тип настилка. Колата върви много добре в такива условия. Имам прекрасни спомени от Швеция – като първата ми победа там през 2008 г. и разбира се, успехът от миналата година. Целта ми този сезон е да съм топ 5.
За Ожие сезонът едва ли можеше да започне по-добре. Той пристига в Швеция с 18 точки актив и определено е доволен от постигнатото досега.
– Такова начало ни позволява да си отдъхнем малко. Сега обаче ни предстои ново рали – да видим какво можем по тези отсечки. Трудно е да предвидим какво ни очаква. Иначе харесвам надпреварата в Швеция. Ако условията са добри, е наистина интересно да се кара там. Средната скорост е доста висока, а сцеплението на гумите с шипове – фантастично – допълни французинът.