Яри-Мати Латвала е убеден, че ще е в състояние да се бори за титлата в световния рали шампионат догодина, заяви самият пилот след финала на сезон 2013 г. в Уелс. Финландският състезател на Фолксваген допълни, че има много положителни неща от изминалите надпревари, макар да остана трети в генералното класиране, докато неговият съотборник Себастиен Ожие триумфира в първенството.
Латвала се надяваше на трети успех в Уелс, където спечели предишните две издания. Той обаче загуби най-много време спрямо съекипника си още в началото на надпреварата и след това така и не успя да го догони, макар да взе пет етапни победи.
– Малко съм разочарован, тъй като наистина исках да спечеля състезанието. Бях пръв през 2011 и 2012-та, но тази година просто не успях. Положителното нещо е, че скоростта ни бе добра. Аз оплесках няколко отсечки. Загубих 12 секунди при първото преминаване на Халфрен (в петък), когато не се чувствах достатъчно комфортно. После имах още няколко малки грешки. Липсваше ми постоянство в представянето този уикенд – призна Латвала.
Финландецът не бе толкова нещастен от факта, че е трети при пилотите, изпреварен от Тиери Нювил:
– Има много положителни неща от сезона. Смятам, че подобрих стила си и съм доволен от това. Искаше ми се обаче да съм по-постоянен, а не се справих с тази цел. Двете най-големи разочарования за мен бяха Финландия и Германия. Все пак мисля, че поставих добра основа за бъдещето. Вече имам достатъчно добра скорост и на чакъл, и на асфалт и чувствам, че мога да се боря за титлата догодина. Със сигурност ще е трудно да победя Себастиен. Но ако продължавам да се движа с демонстрираното в края на този сезон темпо и стартирам добре през 2014-та, то тогава мога да го предизвикам. Никога не знаеш как ще се получат нещата в рамките на един сезон – могат да се променят непрекъснато. Ожие е силен в момента, но всяка състезателна година е различна.
2013-та бе дебютна година за Яри-Мати с Фолксваген. Той напусна М-Спорт и Форд в края на 2012 г. и сподели, че решението да си тръгнеш от екип – особено такъв, в който се чувстваш наистина чудесно – никак не е лесно. Основната причина за него е била желанието за ново предизвикателство.
– Времето ми с Форд бе прекрасно, научих много. Когато обаче обявиха, че спират заводската си програма, знаех, че шансовете ми да спечеля титла намаляват. Много искам да стана шампион и затова се присъединих към Фолксваген – допълни Латвала.