Начало Рали Латвала: Високата скорост и трасето ще натоварят много гумите в Уелс

Латвала: Високата скорост и трасето ще натоварят много гумите в Уелс

41
0
Яри-Мати Латвала

Яри-Мати Латвала и навигаторът му Мика Антила приключиха 2011 г. с победа – в рали Уелс. Този сезон обаче те ще защитават успеха си там не на финала на шампионата, а още в края на тази седмица. Петер Солберг (сега с копилот Крис Патерсън) пък има четири поредни успеха в тази надпревара – от 2002 до 2005 г. Затова и екипажите на Форд в световния рали шампионат са готови да се борят отново по трасетата в живописните гори.

Тази година обаче няма да водят двубои със студ, лед и дори сняг, както се е случвало през ноември. Септемврийските температури са значително по-различни и предстоящото издание на надпреварата може да се окаже най-бързото в историята й. Преминаващите коли обаче вероятно пак ще оставят коловози и ще оголват опасни камъни по трасето.

Обичам да карам по тесни, бързи и плавни пътища като тези в Уелс. Това е едно от любимите ми ралита – заяви Латвала. – Свикнали сме там да караме при зимни условия. Ако е сухо, то характеристиките на цялото състезание ще се променят значително. Ще има добро сцепление, а скоростта ще е висока. Изборът на гуми ще е труден. Би трябвало да използваме хард, ако не вали, тъй като повърхността на определени места в горите е абразивна. Това обаче не може да продължи през цялата дистанция (правилата са такива) и ще е сложно да изберем кога да сменим с меки. През зимата отбелязваме внимателно калните сектори. Сега няма да отделяме чак такова внимание на това, а ще се съсредоточим върху завоите. Друга опасност във Великобритания са отсечените дървета. Често ги трупат отстрани на пътя и ако закачиш някой дънер, може да потрошиш окачването си и край.

Съотборникът му допълни, че точността на бележките е от особено голямо значение в Уелс, тъй като клоните на дърветата понякога пречат на видимостта.

– Гумите ни може да са по-натоварени, тъй като ралито е по-рано и ще караме по-бързо. Отборът работи упорито след последното изпитание на чакъл във Финландия. Трябва да направим стъпка напред и да се борим за победа – каза още Солберг.