Начало Рали Латвала води в домашното си рали

Латвала води в домашното си рали

63
0
Латвала

Яри-Мати Латвала е начело след първия същински ден в домашното си рали Финландия, 8-и кръг от WRC. Пилотът на Фолксваген води здрава битка със съотборника си и лидер в шампионата Себастиен Ожие и след 10 отсечки успя да го изпревари с 2.6 сек. Денят се разви по интересен начин. След втората отсечка поведе Мийк, но бързо беше задминат от Ожие. Французинът поведе, но не можеше да се откъсне на повече от 5.3 сек пред Латвала. Постепенно финландецът започна да намалява разликата и след 8-ия пробег пое лидерството, което запази до края на деня.

„Никога не съм карал по тази отсечка толкова бързо, заяви Латвала след преминаването на 8-ия пробег Ouninpohja. – Почти се изплаших на няколко места, защото бях във въздуха толкова дълго време след скок. Това беше най-добрата отсечка за следобеда, който премина изключително добре.“

Третата позиция заема Крис Мийк със Ситроен DS3, който обаче изостава от Латвала с 24 сек. Мийк дълго време беше близо до лидерите, но проблем със скоростната кутия и наказание от 10 сек за късно чекиране му костваха ценно време. Денят мина без пилотите да могат да ползват сервиз и трябваше сами да се справят с потенциалните си проблеми.

Четвърти е Мадс Остберг със Ситроен DS3, който изостава на 34.1 сек от водача и нямаше технически проблеми. Петата и шестата позиция се заемат от пилотите на Хюндай – Тиери Ньовил и Дани Сордо. Двамата обаче изостават на близо 2 минути от Латвала, като разликата между тях е 2,7 сек в полза на белгиеца. Последният се оплака, че записките му по отсечките били твърде консервативни.

Доста пилоти от претендентите за подиума имаха сериозни проблеми. Третият от предишния кръг в Полша От Танак от М-Спорт с Форд Фиеста RS счупи предно ляво окачване след удар в камък в 3-ата отсечка и загуби много време, завършвайки деня едва 10-и. Неговият съотборник Елфин Еванс също удари камък, но в 4-ата отсечка и повреди задното си окачване. Андреас Микелсен с третия заводски Фолксваген вървеше 6-и, но се преобърна в 5-ата отсечка и разби сериозно своя автомобил. Това му коства отпадане. Същата съдба имаше и Роберт Кубица с Форд Фиеста RS заради проблеми с алтернатора.