Начало MotoGP News Либърти Медия на път да финализира сделката за закупуване на MotoGP

Либърти Медия на път да финализира сделката за закупуване на MotoGP

MotoGP 2025
снимка: Мишлен

Либърти Медия е на път да финализира сделката за закупуване на MotoGP. Това твърдят различни издания, включително Аутоспорт и Ройтерс. Очаква се съвсем скоро американската компания да получи одобрението от Европейския съюз и да придобие мажоритарен дял от притежателя на търговските права за MotoGP и други шампионати Дорна Спортс.

Либърти Медия е на път да получи одобрение от антитръстовите органи на Европейския съюз за офертата си за придобиване на Дорна Спортс. Това съобщават различни източници. Според Ройтерс, сделката на стойност €4,2 млрд. ще получи одобрението на органа за наблюдение на конкуренцията в ЕС. Това трябва да се случи през следващите седмици

Преди малко повече от година Либърти Медия обяви, че е сключила сделка за закупуване на мажоритарен дял от Дорна Спортс- 86 %. Останалите 14% остават собственост на испанската компания, която е промоутър на редица мотоциклетни шампионат, включително MotoGP.

Сделката обаче трябва да бъде одобрена от Европейската антитръстова комисия. Тя която действа от името на ЕС по въпроси, свързани с конкуренцията в бизнеса. В края на миналата година тя не даде нужното одобрение на Либърти Медия и изрази съмнения, свързани с монополизъм.

Наскоро Либърти Медия заяви, че работи конструктивно с Комисията, за да може сделката да бъде осъществена. Очаква се процедурата да бъде финализирана до края на този месец.

„Съществува много голям и нарастващ пазар за аудиовизуални развлечения далеч извън спорта. Сделката ще подобри способността на MotoGP да се конкурира на този силно конкурентен пазар“, заяви говорител на Либърти Медия.

В края на 2024 г. Европейската комисия предупреди, че правата за телевизионно излъчване може драстично да поскъпнат, тъй като Либърти Медия ще стане абсолютен в този аспект.

Според съобщенията разследването на ЕС се е съсредоточило върху това дали Джон Малоун – най-големият акционер в Либърти – би имал решаващо влияние върху двете компании. Тази загриженост се дължеше на присъствието на телевизионният оператор на Малоун- Либърти Глобал – в Белгия, Ирландия и Нидерландия. Така може да се създадат потенциални проблеми, които да доведат до изключване на конкурентни канали, излъчващи шампионатите.

MotoGP вече направи някои сериозни промени след придобиването от Либърти Медия. Шампионатът смени своето лого в началото на годината. От 2027 г. MotoGP ще има нов доставчик на гуми- Пирели. В момента италианците доставят гуми на класовете Moto2 и Moto3.