Начало Други Льоб: Опитът ми в WTCC засега е колкото на един Иван Мюлер...

Льоб: Опитът ми в WTCC засега е колкото на един Иван Мюлер като тийнейджър

60
0
Себастиен Льоб

Себастиен Льоб направи първи тестове със Ситроен C-Elysee – колата, с която ще участва в световния шампионат за туристически автомобили (WTCC). След това деветкратният световен рали шампион сподели първите си впечатления от модела.

– Това бе първото ти излизане на писта с WTCC кола. Колко различно бе от WRC-модифицираната версия?

– Не чак толкова различно. Почувствах се наистина комфортно още първия път, когато карах автомобила за WTCC. Ясно е, че вървеше значително по-добре, тъй като екипът бе подобрил много неща. Останах доста изненадан, но и доволен от управлението и баланса.

– Заедно с отбора имате няколко месеца преди реалните надпревари. През 2011 г. при въвеждането на новия 1,6-литров турбомотор Шевроле направиха 5000 км тренировки преди сезона. Имате ли подробен план за вашите тестове?

– Не знам какъв точно е планът. Със сигурност ще направим достатъчно тестове. Не знам дали ще стигнат 5000 километра. В крайна сметка трябва да имаме предвид, че Ситроен вече са работили с двигател 1,6 л от няколко години в ралитата. Сега ситуацията е малко по-различна, агрегатът е по-мощен заради новите правила, но базата е същата.

– Вече показа, че си конкурентоспособен на писта, въпреки че голямата част от опита ти е натрупан на друг тип трасета. WTCC е различна дисциплина – като 100-метров спринт в сравнение с маратон. Какъв смяташ, че си в по-голяма степен – спринтьор или маратонец?

– Имах няколко надпревари с GT коли и в Порше Суперкъп. Вярно е, че съм карал повече в друг тип надпревари, но определено предпочитам спринтовите бягания.

– Времето на писта при формата на уикендите в WTCC е много ограничено. Това притеснява ли те?

– За мен ще е трудно да уча конфигурациите в свободните тренировки. Понастоящем се опитваме да намерим най-добрия начин да тестваме и да трупаме опит, тъй като заедно с екипа стартираме от нулата в WTCC. Не познаваме много от трасетата в шампионата, а искаме да учим. Надявам се да имаме шанса да тестваме на някои от тези, където има надпревари от първенството, преди началото на сезона.

– Гледаш ли вече състезания от WTCC по телевизията? Изучаваш ли бъдещите си съперници?

– Честно казано, досега не съм имал време да го правя. Изключително рядко се озовавам вкъщи пред телевизора. Но го правя всеки път, когато мога. Повечето пилоти в WTCC са отлични състезатели, а и вече познавам някои от тях. Ще ги опозная повече, разбира се, когато започна да се състезавам с тях.

– Спечели девет последователни титли в световния рали шампиона и стана най-успешният рали пилот на всички времена. Много хора по цял свят очакват да си на върха и в WTCC. Чувстваш ли напрежение?

– Знам, че много хора очакват да печеля в WTCC, просто защото съм побеждавал толкова много в ралитата. На това ниво обаче прехвърлянето от един към друг шампионат не е лесна задача. Случаят с Кими Райконен е перфектен пример: той дойде в ралитата и не можеше да побеждава, а като се върна в F1, отново имаше успехи. Това е голяма промяна за мен, но аз я правя с желанието да съм конкурентоспособен. Ще дам най-доброто от себе си, но не знам колко ще е нужно. Няма да е лесно да сме на върха от самото начало, тъй като засега имам толкова опит в тези серии, колкото един Иван Мюлер е притежавал като тийнеджър…

– Каква беше реакцията на дългогодишния ти навигатор Даниел Елена, когато му каза, че за него няма място в WTCC колата?

– А, той го знаеше! Но извън шегата, говорихме дълго време и той не бе твърде разочарован. Мисля, че за него щеше да се намери място в екипа на Ситроен за WTCC, ако имаше желание да прави нещо тук, но Даниел откри нова страст. Сега играе петанка – изключително популярна е в Южна Франция.