Начало Рали Льоб: Победата не беше лесна; Хирвонен затруднен най-много от снега

Льоб: Победата не беше лесна; Хирвонен затруднен най-много от снега

64
0
Себастиен Льоб

Себастиен Льоб и Даниел Елена започнаха сезон 2012 г. в световния рали шампионат с победа – те спечелиха за шести път в кариерата си надпреварата в Монте Карло. Осемкратният шампион не допусна грешки и с много стабилно каране бе най-бърз до финала на състезанието, в което условията се променяха и поставяха сериозни предизвикателства пред пилотите.

Опитът на Льоб обаче си каза думата – това пролича и при избора на гуми в отделните етапи, когато екипажите трябваше да залагат на такива комбинации, че да се справят както на сух асфалт, така и на мокро, върху сняг и лед.

Накрая бях решил да дам газ, защото допълнителните точки могат да се окажат важни дори при решаване на титлата – сподели французинът, взел още три пункта към тези за победата за най-доброто си време в последната отсечка. – Но като изключим това, съм щастлив, че спечелих ралито, тъй като то означава много за мен. По пътищата имаше толкова фенове, че исках успеха и заради тях. Разликата спрямо втория е голяма, но не бих казал, че победата бе лесна.

Себастиен отбеляза, че е трябвало да се справят с всякакви условия и че авансът му се дължи най-вече на избора на гуми, дело на техническия екип на Ситроен и Мишлен.

За първи път от дълго време имахме на разположение пет типа гуми, а изборът ни бе правилен при всевъзможни обстоятелства. Колата работеше великолепно. Чувствах се удобно от старта и изградих чудесен ритъм. Страхотно начало на сезона – добави французинът.

Мико Хирвонен и Ярмо Лехтинен се класираха четвърти в дебютната си надпревара за Ситроен. С всеки изминал ден пилотът свикваше все повече с DS3 WRC и дори спечели отсечки по време на 80-то издание на рали Монте Карло, а знес бе с второ време в пауърстейджа. След финала финландецът призна, че състезанието не е било никак лесно за него и особено са го затруднили двата дни с каране на сняг.

На асфалт усещането ми бе по-добро и давах хубави времена. Трябваше да внимавам, да не допускам грешки и да се концентрирам върху това да стигна до края на състезанието, да спечеля точки. Точно това и направих. Нямам търпение за Швеция и да се състезавам там – каза Хирвонен.

Изживяването бе специално и за Ив Матон, станал шеф на тима в началото на годината. Той отбеляза колко приятно е да стартираш годината толкова добре.

Инженерите ни бяха предвидили всички възможни варианти. Себастиен бе впечатляващ по отношение управлението си на надпреварата. Бе търпелив, забавяше, когато това бе нужно, а после натискаше, когато условията му го позволяваха. Мико свърши работата, за която го помолихме. Вървеше стъпка по стъпка, но трите му етапни победи показват, че наистина свиква с колата – добави Матон.