Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Lloyds Banking Group продадоха дела си в Маруся

Lloyds Banking Group продадоха дела си в Маруся

60
0
Маруся

Lloyds Banking Group продадоха дела си в Маруся, възлизащ на 25,3% от отбора, участващ във Формула 1. Причината са големите загуби, записани от финансовата институция.

Екипът, чийто собственик е руснакът Николай Фоменко (произвеждащ руските спортни автомобили Маруся), няма спечелена точка от влизането си в спорта през 2010 г. досега. Последните публикувани данни за финансовото състояние на отбора показват, че в края на 2011 г. загубата му е възлизала на 46,3 милиона британски лири. 7,3% от собствеността в тима принадлежат на хора от настоящото и бившо ръководство на екипа, останалите са на Фоменко.

Lloyds Development Capital (LDC) – дивизията за частни инвестиции на Lloyds Banking Group, от която 43% са на британското правителство – инвестира 10 милиона паунда в отбора през 2009 г. През 2011-та банката даде заем на отбора от 38,4 млн. лири. Загубите обаче явно са наклонили везните в друга посока.

LDC продаде дела си в Маруся F1 Тийм на Маруся – заяви говорител на финансовата институция. – Подробности не се съобщават, но условията по транзакцията ще позволят на LDC да си върне пълната стойност на инвестицията в този бизнес.

Бе съобщено също така, че отборът ще получи друг заем от LDC.

В Маруся от известно време се опитват да намерят инвеститори, тъй като класирането извън първите 10 в шампионата на конструкторите означава, че тимът не получава пари при разпределението на приходите от телевизионни права. Главният изпълнителен директор на отбора Анди Уеб обясни още в края на 2012 г., че се водят активни дискусии за потенциални нови партньори. До момента обаче тези разговори нямат резултат.

Ситуацията с бюджетите във Формула 1 е крайно сложна от няколко години насам. От една страна, съществува обща воля за намаляване на разходите. От друга обаче, контролирането на харченето се поставя под въпрос – необходимо ли е, от кого да се осъществява и т.н. Проблемите с финансите обаче са очевидни. В края на 2012 г. например тимът на Испания Рейсинг фалира и бе обявен за продажба. Цената бе 40 млн. евро, но желаещи да го придобият не се появиха навреме, за да спасят участието в тазгодишното първенство. По-късно имаше интерес от страна на американски инвеститори, но бе късно за подаване на заявка за шампионата през 2013-та.