Деветкратният световен рали шампион Себастиен Льоб каза днес на щанда на Ситроен по време на автомобилния салон в Женева, че със сигурност ще му е много по-трудно в новата кариера на пистов пилот от световния шампионат за туристически автомобили (WTCC), отколкото досега.
– Карането е много по-различно – сподели ексклузивно за ClubS1 Себ. – Тук всеки милиметър е важен. Това се отнася както за самото движение по пистата, така и за настройката на колата. И най-малките отклонения имат значение. В ралитата също е така, но всичко е много по-интуитивно и често се взима решение в самия миг на движение. Колата е чудесна – Ситроен C-Елизе, но е много различна от С4-ата в ралитата. Задвижването е различно, инерционните сили. За мен е предизвикателство и е много интересно, но е съвсем друго и имам още доста да уча от моя съотборник Иван Мюлер, който е многократен шампион в WTCC. Работата в самия екип на пистата е различна.
Льоб и Мюлер със сигурност бяха големите звезди на щанда на Ситроен днес, но голямата премиера бе новият малък модел Ситроен С1, за който ClubS1 вече ви разказа. Сериозен интерес предизвика и топлимузината DS5LS, при която за първи емблемата DS, а не Ситроен, краси радиаторната решетка. Тя ще дебютира на пазара в Китай, а в същото време Ситроен ще предложи още и вариант DS5 Blue HDI само с 4,4 литра разход и спортна суперверсия DS3 Кабрио Рейсинг с 200 к.с.
Най-голямата премиера на щанда обаче бе появата на новия C4 Кактус – модел, който бе показан миналата есен като концепция, даваща на С4 още едно превъплъщение в специфичен кросоувър, чийто повърхнини са покрити с меки защитни покрития и е пример за модерен дизайн и иновативност.