Себастиен Льоб изненадващо спечели Рали Нова Зеландия,след като в предпоследния етап двата Форда пред него имаха проблеми.
Мико Хирвонен и Яри-Мати Латвала бяха лидери, като Льоб явно трябваше да се задоволи с третото място след завъртане рано в неделя.
Но Хирвонен загуби 50 секунди след спукване на гума и завъртане, а Латвала отпадна, след като удари скала и повреди радиатора си. В резултат на това пилотът на Ситроен изведнъж се озова на първо място.
За още по-голям късмет на Ситроен Дани Сордо се оказа втори, с което френският тим спечели ценни точки в борбата си с Форд.
Междувременно Льоб бе доста скептичен по отношение на шансовете си за победа, тъй като му се налагаше да преминава първи по маршрута в петък. И докато тогава той не загуби толкова време и се движеше по петите на Хирвонен, то след това получи 30-секундно наказание, тъй като колата му не поиска да потегли и той закъсня. Най-накрая обаче всичко сработи добре за французина.
Форд определено ще искат да забравят Рали Нова Зеландия, след като Франсоа Дювал със Стобард Форд също отпадна след катастрофа. Белгиецът се движеше убедително на пета позиция, което бе добре за първата му надпревара на чакъл от много време насам.
В резултат на това Петер Солберг успя да се придвижи напред и грабна четвъртото място в едно трудно рали за Субару. Неговият съотборник Крис Аткинсън се движеше пети, докато не катастрофира в петък следобед.
След Солберг останаха Урмо Аава със Ситроен, както и двамата състезатели на Сузуки – Пер-Гунар Андерсон и Тони Гардемайстер. Челната десетка бе допълнена от Федерико Виагра с Форд, Хенинг Солберг с Форд и Мартин Прикоп с Мицубиши.
Класиране в Рали Нова Зеландия:
1. Льоб (Ситроен) 3.59:18.9 ч.
2. Сордо (Ситроен) + 17.5 сек.
3. Хирвонен (Форд) + 41.5 сек.
4. П. Солберг (Субару) + 2:48.9 мин.
5. Аава (Ситроен) + 3:30.7 мин.
6. Андерсон (Сузуки) + 7:37.4 мин.
7. Гардемайстер (Сузуки) + 7:54.9 мин.
8. Виагра (Форд) + 8:35.0 мин.
9. Х. Солберг (Форд) + 9:15.2 мин.
10. Прокоп (Мицубиши) + 13:49.0 мин.