Шарл Льоклер не е голям оптимист за шансовете на Ферари в Сингапур. Пилотът от Монако очаква Скудерията да изпитва повече затруднения на бавната, технична и неравна улична писта. Льоклер също така вярва, че ще има оспорвана битка между Ферари, Мерцедес, Астън Мартин и Макларън.
Ферари се представи доста добре по време на рейс уикенда в Монца. Скудерията спечели квалификацията благодарение на Карлос Сайнц. Испанецът дори водеше в първата фаза на надпреварата, преди да загуби позиция от Макс Верстапен
С напредване на Гран при на Италия, Сайнц бе изпреварен и от другия пилот на Ред Бул Серхио Перес. Състезателят на Ферари след това води оспорвана битка с Льоклер. В крайна сметка Сайнц запази третото място и се качи за първи път на подиума за сезона, докато Льоклер бе четвърти.
Ферари заложи на специален аеродинамичен пакет за Монца. По този начин болидът на тима имаше невероятна скорост на правите. Въпреки това, SF-23 отново износваше по-зле гумите, което в крайна сметка позволи на Верстапен и Перес да минат напред.
Льоклер коментира какви са шансовете на Ферари по време на състезателния уикенд в Сингапур. Монегаскът не бе голям оптимист, тъй като колата на Скудерията не работеше добре на по-технични писти като Монако и Хунгароринг.
„Цялостното ни представяне този уикенд едва ли ще бъде толков силно . Доста е трудно да преминеш от един уикенд в Монца, в който се борим за третата позиция и очевидно бяхме вторият най-силен отбор на пистата, към уикенд като този, в който трябва доста да се пренастроим“, сподели Льоклер. „Надявам поне да се да бъдем по-близо до Мерцедес, Астън Мартин и Макларън. Просто трябва да се пренастроим малко повече.“
Ферари направи много промени в настройките по време на уикендите в Нидерландия и Италия, за да разбере слабостите на SF-23. Според Льоклер, това ще помогне на Скудерията да разработи по-добре пакета за догодина, тъй като смята да смени концепцията на болида за догодина
„В последните два уикенда научихме много неща, свързани със слабите ни страни. Освен това потвърдихме, че сме по-силни при трасета с ниско притискане“, каза Льоклер.
„Очевидно уикендът в Сингапур ще бъде малко по-труден за нас. Но може би има няколко неща, които ще ни помогнат тук. След Монца разбрахме повече неща, които са от полза за нас. Това ще бъде малка стъпка в правилната посока и ще бъде важна най-вече за проектирането на автомобила за следващата година. Гарантирам ви, че той ще бъде коренно различен от този, който виждате сега“, завърши Шарл Льоклер.
And here we have a wild @Charles_Leclerc 🌷🌴🌻#SingaporeGP 🇸🇬 pic.twitter.com/UJ1DSo8PQz
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) September 14, 2023
Междувременно директорът на Ферари Фредерик Васьор също коментира предстоящият уикенд в Сингапур.
„Отново ще се състезаваме на писта, която е много по-различна от тази в Монца. Трасето в Марина Бей изисква високо ниво на аеродинамично притискане и особено ефективен автомобил по отношение на сцеплението балансира. Така пилотите ще имат увереността, необходима за състезанието между стените в Сингапур“, заяви Васьор.
„Подобно на всички улични писти, тук уменията на пилота може да имат голямо значение. Извършихме много подготвителна работа в симулатора. Сега за Шарл и Карлос ще е важно да направят колкото се може повече обиколки в свободните тренировки, за да извлекат целия потенциал на SF-23. В Монца имахме наистина вълнуващо и позитивно състезание и искаме да продължим тази тенденция този уикенд в Сингапур, като се стремим отново да вземем много точки“, добави директорът на Ферари.
Singapore, we’re back 🤩#SingaporeGP 🇸🇬 pic.twitter.com/uYa9YGuWWg
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) September 14, 2023