Шарл Льоклер за секунди не успя да влезе в бърза обиколка в последния сегмент от спринтовата квалификация в Австрия. Той остана без време и ще е десети на стартовата решетка за късата състезателна дистанция на пистата Ред Бул Ринг. След края на сесията Льоклер попита по радиото какво е станало, когато се наложи да отбие в питлейна в опашката от болиди. Състезателният му инженер Брайън Бози отговори, че се е включила системата против блокиране на задвижващата система.
📻 „What the hell happened, guys?“
Frustration for Charles Leclerc at the end of SQ3 😖#F1Sprint #AustrianGP pic.twitter.com/P2kT8P3GjQ
— Formula 1 (@F1) June 28, 2024
„Това не може да изключва двигателя“, каза Льоклер. „Не знам дали забелязахте, но нямах мотор. Запалването се изключи и трябваше да рестартирам всичко.“
Бози след това каза по радиото, че ще говорят в бокса. Льоклер каза, че иска прес аташето, което отговаря за него – Мия Джачич – да му каже какъв е бил проблемът, след като се прибере и слезе от колата.
„Включи се антиблокиращата система. От отбора ми казаха, че ще говорим като се върна в гаража, но аз дойдох директно тук, така че още не знам какво е“, коментира Льоклер в оградата за телевизионни интервюта.
„Не бяхме супер силни, но темпото ни определено бе по-добро от десето място, така че това класиране е малко разочароващо. Ще видим какво точно стана. Утре ще се постараем да направим добър спринт и да се върнем към челото“, допълни Льоклер.
Карлос Сайнц се класира пети в спринтовата квалификация, а шефът на Ферари в F1 Фредерик Васьор определи цялостното представяне на отбора като лошо
„Антистол системата се включи и изключи двигателя“, повтори и ръководителят на Ферари в Гран при. „Наложи се Шарл да се изтегли вдясно и това бе решаващо за крайния изход. Стратегията за спринта ще е да натискаме, защото няма спирания в бокса. Мисля, че дори няма да имаме избор по отношение на гумите. Цялото представяне беше лошо, а по принцип бяхме в битката поне с Мерцедес и Макларън. Заради това съм малко разочарован, че едната ни кола е пета, а другата – десета, докато в други сесии бяхме трети и четвърти или най-много четвърти и пети“, добави Васьор.
Сайнц каза, че спринтовата квалификация е била прилична за него и е направил три чисти тура в SQ1, SQ2 и SQ3.
„Ще стартирам от пето място, от чистата страна на грида. Ще се постарая да взема максимум точки утре. После ни предстои още една квалификация“, каза испанският пилот на Скудерията.
View this post on Instagram