Шарл Льоклер се класира на четвърта позиция в квалификацията на пистата в Япония. Пилотът на Ферари вярва, че това е бил максимума и че е „нямало какво повече да извлече от автомобила“. Същевременно Люис Хамилтън финишира осми и се оплака от сериозно недозавиване на SF-25 в сесията.
Льоклер се представя прилично от началото на уикенда на Сузука. Пилотът на Ферари остана седми след края на вчерашния ден и изоставаше от колегите си от Макларън, както и от Джордж Ръсел и Макс Верстапен. Той призна, че очаква по-силно представяне и че болидът има неотключен потенциал
Пилотът от Монако даде четвърто време в последната свободна тренировка за Гран при на Япония. Очакванията бяха той да се бори за място в топ 5, макар и да не разполага с толкова силен автомобил.
Льоклер прескочи безпроблемно първите два сегмента от квалификацията. Той даде трето време в първия си опит и беше единствено зад Оскар Пиастри и Макс Верстапен. След това Льоклер не успя да подобри постижението и се смъкна до четвъртото място след изтичане на времето.
„Дадох всичко от себе си в най-добрата си обиколка в Q3“, коментира Льоклер. „Нямаше какво повече да извлека от автомобила. Четвъртото място определено не е задоволителен резултат. Трябва да продължим да работим, за да намалим разликата с Макларън и Ред Бул. Целта ни е да се върнем към печеленето на състезания.“
„Като цяло обаче уикендът досега беше положителен. Чувствам се много по-комфортно в автомобила след промените, които направихме вчера в настройките. Това ми даде и повече увереност зад волана, когато започнах квалификацията. С нетърпение очаквам да видя как ще се чувствам в състезанието утре. В зависимост от метеорологичните условия ще мога да изпробвам този подход по време на дългата състезателна дистанция“, завърши Шарл Льоклер.
Съотборникът на Льоклер Люис Хамилтън имаше доста трудна квалификация. Седемкратният световен шампион се бореше със своя болид, особено в Q3. В крайна сметка Хамилтън даде едва осмо време и се оплака от сериозно недозавиване
„Това беше предизвикателен съботен ден. Направихме някои промени по автомобила преди квалификацията, които за съжаление не доведоха до подобренията, които искахме. Автомобилът се чувстваше по-балансиран в по-ранните етапи. В Q3 изпитах значително недозавиване, което доведе до няколко малки грешки, които ни струваха скъпо“, сподели Хамилтън.
„Този резултат не отразява реалния потенциал на автомобила. Има още какво да се желае. Екипът работи невероятно усърдно зад кулисите. Ще анализираме данните през нощта и ще направим всичко възможно, за да се върнем по-силни в състезанието.“
Хамилтън се надява на дъжд в утрешния ден, който да му позволи да напредне.
„Искрено обичам дъжда, така че се надявам той да дойде утре след тази трудна квалификация“, заключи пилотът на Ферари.
Шефът на Ферари Фредерик Васьор също коментира събитията от последната тренировка и квалификацията в Япония.
„Това беше прилична квалификация за Шарл, макар да имам чувството, че бяхме в челото от самото начало, а след това не успяхме да съберем всичко в Q3. Люис се бореше малко повече там, а преди това имаше сходно темпо с това на Шарл в Q1 и Q2“, каза Васьор.
„Макларън все още е крачка напред от нас. Трябва да продължим да натискаме, за да развиваме повече автомобила. Трудно е да се предвиди какво можем да направим в състезанието, тъй като прогнозата е за дъжд, поне в началото. Това да е първият случай на мокра писта този уикенд. Дори и да е сухо, вятърът може да промени посоката. Това на Сузука означава, че ще открием съвсем различна писта. Като цяло чувствам, че направихме крачка напред в квалификацията. Трябва да продължим да работим в тази посока в състезанието, за да постигнем целите, които сме си поставили“, добави шефът на Ферари.
In sync pic.twitter.com/2crFM4WAl9
— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) April 5, 2025