Екипът на Ферари си тръгна с 10 точки от Катар благодарение петото място на Шарл Льоклер в надпреварата на пистата Лосаил. Скудерията бе режим на ограничаване на щетите, тъй като Карлос Сайнц изобщо не излезе от пита. В болида на испанския пилот бе открит проблем с горивната система и той изгледа състезанието заедно с тима.
„Използвахме максимално потенциала си. Карлос не можа да излезе дори, така че трябваше да ограничим щетите. Очаквахме Макларън-ите да са силни, но не и толкова силни, колкото бяха през изминалия уикенд. Мерцедес също имаше силно темпо и мисля, че Джордж [Ръсел] не натискаше толкова, колкото всъщност можеше“, призна Льоклер
„Физически това бе най-тежкото състезание в кариерата ми. Факторите бяха много: изключително високи температури, три спирания в бокса. Тоест всеки тур от надпреварата на практика бе квалификационна обиколка. В резултат и във високоскоростните завои натоварването бе много по-високо“, допълни Льоклер.
Сайнц не скри разочарованието си от това, че дори не можа да излезе от бокса.
„Това е изгубена възможност. Знаем, че автомобилният спорт може да е жесток на моменти и на Лосаил аз опитах възможно най-горчивата част от него. Жалко, тъй като мисля, че можехме да се движим добре и да вземем важни точки за конструкторския шампионат“, коментира испанският пилот на Ферари.
Фредерик Васьор отбеляза, че в Скудерията няма как да са доволни от развитието на събитията за тях в Катар. Екипът изгуби точки спрямо най-близките си съперници в шампионата
„Мисля, че взехме максимума с Шарл. Той кара страхотно в екстремни условия, а механиците ни направиха три отлични смени на гуми. В средния стинт бяхме може би малко забавени от трафика, но така или иначе едва ли щяхме да удържим Джордж Ръсел зад нас.“
„Беше хаотичен уикенд, проведен в крайно трудни условия и при появата на някои неочаквани фактори. Всъщност ситуацията с бордюрите може да има общо с проблема в колата на Карлос“, допълни ръководителят на Ферари.
Има предположения, че повредата в горивната система на Сайнц може да е резултат от качването на бордюрите и вибрациите в болида. Това бе причината за грижите с гумите, наложили ограничаване броя на обиколки, които може да направи всеки отделен комплект в надпреварата.
Sunday in Lusail 🇶🇦#QatarGP #F1 pic.twitter.com/UTA0sBfNpe
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) October 8, 2023