Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Льоклер: По-близо сме до съперниците в сравнение със Зандвоорт

Льоклер: По-близо сме до съперниците в сравнение със Зандвоорт

1470
0
Шарл Льоклер
Шарл Льоклер; снимка: Пирели

Шарл Льоклер предупреди в навечерието на уикенда за Гран при на Италия, че трябва да се внимава с преценките за новостите на Ферари за болидите SF-24. Скудерията е с най-големия си пакет нови неща през сезона и провери за първи път на писта дали ще получи същите резултати като при изчисленията и симулациите в Маранело. Карлос Сайнц приключи петъчната подготовка на трета позиция в класирането, Льоклер бе шести.

„Представянето бе добро, управлението на колата също, а новостите, които имаме за колата, работят според очакванията ни“, посочи Льоклер

„Фокусът ни е основно върху баланса, където можем още малко да подобрим нещата. Надпреварата в неделя ще е сложна за всички на новия асфалт. Управлението на гумите ще е ключово. По-близо сме до съперниците в сравнение със Зандвоорт, но те все още са много силни и конкуренцията в квалификацията ще е голяма“, допълни Льоклер.

Сайнц каза, че пистата е сериозно променена с новите бордюри и настилка.

„Поради тази причина предизвикателствата и ограниченията са доста различни в сравнение с предходни години. Трябваше да се адаптираме и да намерим нови настройки, както и да разберем поведението на гумите, как се износват. Имаме доста работа, за да постигнем допълнителен напредък, но като цяло началото на уикенда бе положително“, коментира още испанският пилот на Ферари.

Джок Клиър, който е един от старшите инженери във Ферари, сподели, че работата по новостите за SF-24 следва нормалния си процес и отборът не се е старал да подготви пакета специално за Монца

„Подът е еволюция, не е напълно нов. И не е създаден конкретно и единствено за Монца, така че се надяваме да ни е от полза и в следващите надпревари. Подскачането идва от първоначално голямо количество аеропритискане. Колата внезапно бива прилепена съм настилката, след което внезапно се изстрелва нагоре. Всеки търси начин за подобрение поведението на болидите, но без последната част. Аеропритискането е важно, но не бива да води до отскачане“, обясни Клиър.

„Не сме се организирали така, че всичко да дойде на Монца. Процесът на развитие е нормален. Един от показателите в него винаги е време. Всеки може да се развие – въпросът е колко бързо се случва това. Във Формула 1 не можеш да избереш да не правиш нищо, освен може би с изключение на Ред Бул през миналата година. Тогава те имаха лукса да си позволят да не използват някои неща, тъй като не им бяха необходими. Но повечето екипи вадят нови неща толкова бързо, колкото могат. Не сме мислили обаче, че задължително трябва да е на Монца. Развитието ни е възможно най-бързо, защото това е работата ни в F1“, каза още инженерът.