Шарл Льоклер даде второ време в днешната квалификация на Спа. Пилотът на Ферари призна, че е останал приятно изненадан от обиколката си в Q3. Льоклер призна, че при нормални условия не би се класирал по-напред от пети и се надява утре да се възползва възможно най-добре от стартовата си позиция.
Льоклер не беше голям оптимист след края на вчерашния ден. Състезателят на Ферари призна, че продължава да изостава от Ред Бул и Макларън. Той също така очакваше неговият автомобил да „страда“ на Спа заради характеристиките на трасето. Но от друга страна, дъждът се очакваше да помогне на Скудерията да замаскира някои проблеми на SF-24
Шесткратният победител в F1 беше много близо до отпадане в Q2. За щастие, той подобри обиколката си в последните секунди на втория сегмент от квалификацията. След това той записа не толкова добро постижение, което беше с повече от секунда по-слабо от това на Макс Верстапен.
В края на Q3 Льоклер сложи нови гуми интермедия и даде второ време. В крайна сметка той не беше изпреварен от някой съперник след изтичането на времето. По този начин пилотът на Ферари си гарантира старт от полпозишън утре заради наказанието на Верстапен. Той обаче призна, че дъждът му е помогнал през днешния ден.
„Определено не очаквах това да се случи точно този уикенд. При тези сложни условия направихме нещо, което надмина очакванията ни. Това е добър ден за отбора“, заяви Льоклер.
„Без този дъжд вероятно щяхме да се борим за петото място с Мерцедес. Но в този случай дъждът ни помогна малко. Няма да се оплаквам. Наистина съм доволен от обиколката в Q3 и е хубаво да се върна на първа редица на стартовата решетка. Сега трябва да я финализираме утре.“
Потеглянето от полпозишън не се смята за много приятен момент. Веднага след завоя „Ла Сурс“ следва кратка права и участъка „Червената вода-Радийон“. После идва дългата права Кемъл, където стават много изпреварвания и без наличието на DRS.
Льоклер се опасява от слипстрийма, който може да даде на Перес, Хамилтън и другите пилоти зад себе си. Той обаче няма да прави никакви дефанзивни планове, докато не се изкачи на хълма.
„Сега трябва да се съсредоточим върху [състезанието] и да видим какво ще се случи, когато дъждът отмине“, каза Льоклер.
„Не е никак лесно да запазиш първото място в първата обиколка. Честно казано, всеки старт е различен. След като премина през Червената вода, ще реша какво е най-доброто, което мога да направя. Очевидно ще се опитам да запазя първото място“, завърши Шарл Льоклер.
Starting P1 tomorrow 🫡 feels good! #BelgianGP 🇧🇪 #F1 pic.twitter.com/5eCDUjT46u
— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) July 27, 2024
Съотборникът на Льоклер Карлос Сайнц нямаше толкова късмет в Q3. Испанецът допусна няколко грешки по време на последния си бърз тур и остана едва осми. Подобно на съотборника си, Сайнц също минава едно място напред заради наказанието на Верстапен
Междувременно Фредерик Васьор разкри „тайната“, довела до страхотната обиколка на Льоклер в края на квалификацията на Спа.
„Първо, Шарл направи страхотна обиколка. Стратегията ни устройваше, тъй като решихме да презаредим с гориво между двете обиколки“, каза Васьор пред Sky Sports F1.
„Накрая, когато делтата спрямо [Перес] бе по-малко от една стотна, това взе, че се отплати. Понякога монетата отива на правилната или на грешната страна. В крайна сметка изборът, който направихме днес, проработи перфектно.“
Васьор също е добре запознат с въздушната струя, която ще се създаде от болида на Льоклер веднага след старта. Той обаче каза, че предпочита първата стартова позиция, отколкото трета или четвърта.
„Трябва да оценим това пътуване и да му се насладим. Със сигурност бих предпочел да стартирам от първо място, отколкото от трето или четвърто. Нека видим какво ще се случи утре между старта и финала. Аз предпочитам да стартираме от първа позиция“, допълни шефът на Ферари.
There when it mattered in Quali💪 here’s our grid for tomorrow’s race! #BelgianGP 🇧🇪 #F1 pic.twitter.com/rBEA8vpk4J
— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) July 27, 2024