Начало Избрани Льоклер: Разговорът за водата в седалката ми бе вътрешна шега с рейс...

Льоклер: Разговорът за водата в седалката ми бе вътрешна шега с рейс инженера ми

Шарл Льоклер, Брайън Бози
Шарл Льоклер и Брайън Бози; снимка: Майкъл Потс

Покрай цялото напрежение относно комуникацията на пилотите на Ферари Шарл Льоклер и Люис Хамилтън с рейс инженерите им Брайън Бози и Рикардо Адами по време на Гран при на Австралия един от диалозите на монегаска поне бе възприет с повече хумор.

„Има ли теч?“, попита Льоклер по време на състезанието в Мелбърн.

„Теч къде?“, отговори с въпрос състезателният му инженер Бози.

„Седалката ми е пълна с вода“, каза пилотът.

„Трябва да е водата.“

„Да прибавим това към мъдрите слова“, бе финалната реплика на Льоклер.

В Китай Льоклер бе попитан какво конкретно означаваше този разговор.

„Беше вътрешна шега. Очевидно е, че никой отвън не я разбира. Това е нещо между мен и инженера ми. Разбрахме откъде идваше (теча). От бутилката ми за напитка. Така че нямах какво да пия и бях мокър, но това не е проблем“, обясни Льоклер

Льоклер бе категоричен, че да завърши пред новия си съотборник Хамилтън не е никаква утеха за него.

„Определено не е утеха. Да стартираме седми и осми и да завършим седми и десети или седми и девети (всъщност осми и десети – б.р.) бе много разочароващ резултат и за двама ни, защото искахме да се борим за подиум или победа. Нищо в ситуацията не ме прави по-щастлив. Просто искам да печеля. Това е всичко, което има значение. Пожелавам си и двамата да се борим за победи“, каза Льоклер.

„Много неща научихме от първия състезателен уикенд. Очевидно е също така, че много неща не се получиха, но това бе само първото състезание за сезона. Оттогава продължихме да учим и съм сигурен, че ще направим стъпка напред, прилагайки всичко този уикенд. Оставам убеден в потенциала на колата и смятам, че е много по-добър от това, което видяхме в Мелбърн. Сега трябва да го покажем на писта“, продължи Льоклер.

„Трудно е да се каже колко голяма би могла да е подобна стъпка, защото всяко дребно нещо може да окаже сериозно влияние на трасето. Конфигурацията на пистата също“, сподели Льоклер

„Вижте последните четири-пет състезания от миналата година. Мерцедес доминира в Лас Вегас, ние бяхме много бързи в Мексико, Макларън – в Абу Даби, а колите бяха на практика едни и същи. На този етап от сезона реално няма сериозни подобрения по тях. Така че доста други фактори влияят. Ние трябва да запазим спокойствие.“

„Целият тим е страшно мотивиран да обърне ситуацията. По време на предсезонната подготовка се вдигна сериозен шум, но според мен в момента не сме на нивото на Макларън. Но сме по-близо от това, което видяхме в Мелбърн. От Макларън определено са напред. В квалификацията ние бяхме много назад. Мисля обаче, че реално темпото ни е някъде около това на Мерцедес и Ред Бул, ако напаснем всичко. Така че все още има голям шанс да настигнем Макларън“, каза още Льоклер.