Шарл Льоклер финишира на четвърта позиция в Гран при на Япония. Пилотът на Ферари изкара едно „самотно състезание“, в което нямаше отговор на темпото на първите трима, но пък успя да задържи двете коли на Мерцедес зад себе си. Люис Хамилтън пък остана седми, след като отново нямаше нужното темпо, макар и да заложи на различна стратегия.
Льоклер даде четвърто време в квалификацията на пистата Сузука. Състезателят от Монако призна, че това е бил максимума, имайки предвид показаното темпо от началото на уикенда. Той също така не очакваше да има шанс да подиума, освен ако не се случи нещо непредвидено.
Днес Льоклер имаше много добра стартова реакция след изгасването на червените светлини. Пилотът на Ферари направи неуспешна атака срещу Оскар Пиастри на първия завой. След това той бързо започна да изостава от австралиеца, като в същото време беше притискан от Джордж Ръсел.
Състезателят на Ферари направи единственото си спиране в обиколка №21 и успя да се върне пред Ръсел. До края на надпреварата Льоклер се движеше на самотно четвърто място и успешно задържаше британеца зад себе си, но в същото време нямаше отговор на темпото на първите трима
„Това беше едно самотно състезание. Четвъртото място не е резултат, от да сме доволни. Но погледнем към положителните страни на този уикенд, работата, която свършихме в петък по отношение на настройките, както и поуките, които си взехме в предишните състезания, се отплатиха“, сподели Льоклер.
„Постигнахме добър напредък този уикенд. Сега трябва да сведем глави и да продължим да работим, преди да правим каквито и да било заключения. Отборите в челото все още имат доста голямо предимство по отношение на темпото. Засега трябва да се съсредоточим върху максимизирането на точките, които печелим, както което направихме. Надяваме по-късно през сезона да можем да се борим за челните позиции“, добави пилотът на Ферари.
За разлика от Льоклер, Хамилтън имаше по-различна стратегия. Седемкратният световен шампион потегли с твърдите гуми в опит да прескочи стратегически някои съперници. Британецът обаче нямаше нужното темпо нито с твърдите, нито със средно твърдите гуми на Пирели. Хамилтън направи питстоп в 30-тата обиколка и опита да притисне Андреа Кими Антонели. В крайна сметка обаче той трябваше да се задоволи със седмото място, тъй като нямаше какво повече да направи.
„Това беше трудно състезание за нас днес. Нямахме темпото, за да се борим с първите трима. Това е нещо, върху което ще работим усилено преди следващите кръгове. Избрах настройка и като цяло се чувствах добре. Това обаче не ми даде всичко, от което се нуждаех. Отборът върши невероятна работа. Ще продължим да натискаме заедно, за да намерим тези постижения. Феновете бяха невероятни през целия уикенд. Тяхната енергия и подкрепа означават много за нас“, добави пилотът на Ферари.
Същевременно Фредерик Васьор призна, че резултатът в Гран при на Япония не е изненадващ, имайки предвид показаното темпо в квалификацията. Французинът вярва, че автомобилът има още потенциал, който тепърва ще бъде разкрит
„Днешният резултат в състезанието отразява това, което видяхме в квалификациите. Вероятно не можехме да постигнем повече с автомобила, с който разполагахме. Бяхме на две-три десети от най-бързите в квалификацията, а в състезанието беше почти същото“, коментира Васьор.
„Борим се с някои аспекти. Трябва да продължим да работим, за да се опитаме да извлечем повече от автомобила за Бахрейн и Саудитска Арабия. Знаем, че има какво да подобрим и трябва да работим върху баланса на автомобила и управлението на гумите. Следващата седмица в Бахрейн ние и всички други отбори ще разполагаме с някои базови данни от предсезонните тестове. Така ще можем да получим по-ясна представа за това къде се намираме и какво трябва да направим, за да се подобрим“, добави ръководителят на Ферари.
Ферари се изкачи до четвъртото място при конструкторите след днешния старт в Сузука. Това на практика е единственият сериозен позитив от поредния труден уикенд за италианския отбор от началото на сезона.
Taking the positives into the next two weeks
pic.twitter.com/xTzK5ccDY3
— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) April 6, 2025