Шарл Льоклер изживя снесен първи ден за уикенда в Баку. Пилотът на Ферари претърпя катастрофа по време на първата тренировка и загуби ценно време. Но във втората тренировка той успя да покаже добра скорост и да оглави класирането след края на днешния ден.
Льоклер започна уикенда в Баку по силен начин. Пилотът на Ферари показа добро темпо в началната фаза на първата свободна тренировка. За нещастие, той мина през мръсната част на пистата и блокира предните си гуми. В резултат на това той загуби контрола над своя болид и се удари в предпазните ограждения. Това означаваше край на сесията за него и много работа за механиците на Скудерията
Ферари успя да завърши поправи автомобила на Льоклер навреме за втората свободна тренировка. Но в началото на сесията монегаскът съобщи по радиото, че „колата е огъната някъде.“ и „не може да се движи направо“. Отборът обаче не видя нищо нередно в телеметричните данни.
Льоклер реши да се върне в бокса, където Ферари смени дефектната част. По-късно Льоклер започна серии със средно твърди гуми, пред да сложи меки. Победителят от Монца показа отлична скорост и оглави класирането след края на сесията. Разликата му с втория Серхио Перес беше само хилядни от секундата.
„Искам да кажа, че няма какво толкова да обсъждам катастрофата. Бях прекалено много отдясно, където пистата все още беше мръсна, блокирах гумите и беше твърде късно да мръдна [на спускане]. В крайна сметка се забих в стената“, сподели Льоклер.
„Това не беше перфектен старт на уикенда. Въпреки това все още имах голяма увереност в автомобила. След това се оказа, че в началото на FP2 имаше реален проблем в автомобила, който видяхме малко късно. След това спрях в бокса и сменихме проблемната част.“
Пилотът на Ферари беше категоричен, че проблемът в началото на втората тренировка няма общо с инцидента в първата
„Това нямаше нищо общо с катастрофата преди това. Механиците свършиха наистина добра работа. Просто имахме проблем с една нова част, която току-що бяхме поставили на автомобила. Няма да навлизам в подробности, но това очевидно ми даваше много странно усещане с волана.“
„След това я сменихме, тръгнахме отново и всичко беше наред. Не записах толкова много обиколки, на колкото се надявах, но все пак бяха конкурентоспособни“, обясни пилотът на Ферари.
Оценявайки шансовете си за предстоящия уикенд, Льоклер добави: „Много е напрегнато [в челото]. Трудно е да се види и заради различните режими на двигателите. Това е една от пистите, които доста харесвам и на които сме били доста бързи в миналото. Това обаче не означава, че и утре ще е така.“
„Все още трябва да работим по автомобила. Има какво да направим, за да се подобрим. Има доста да се подобрява карането ми, защото в FP2 все още правих някои неточности. Отново бяхме бързи, което е добър знак. Надявам се, че утре ни очаква още нещо“, завърши Шарл Льоклер.
Sunset paints the track in FP2 🌅#AzerbaijanGP 🇦🇿 #F1 pic.twitter.com/wHiE4jxVqc
— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) September 13, 2024
Съотборникът на Льоклер Карлос Сайнц даде пето време в първата свободна тренировка в Азербайджан. Испанецът остана четвърти във втората и също показа добра скорост на това трасе
„Имахме няколко излизания извън трасето. Мисля, че всички имаха, тъй като пистата беше толкова сложна за каране, толкова мръсна и хлъзгава“, коментира Сайнц. „Това, че сме с пет секунди по-бавни от миналата година ви подсказва колко много се борихме там.“
„Държахме се повече или по-малко добре и изпълнихме целия план на пистата. Преминахме през някои проблеми със спирачките в FP1 и успяхме да ги подобрим за FP2. Не се чувствам на 100% и с врата си. Мисля, че снощи спах много лошо и почти не мога да се движа. Все пак успях да изкарам деня и ще бъда напълно готов за утре“, добави пилотът на Ферари.
Що се отнася до мястото, което според него заема Ферари този уикенд, испанецът сподели: „Мисля, че сега е много трудно да се каже, тъй като никой не е направил толкова добри обиколки. Утре всички започнат да слагат софт в Q1, Q2, Q3. Едва тогава ще видим къде се намират всички останали.“
„Убедени сме, че сме в крак с Ред Бул, Макларън и Мерцедес. Смятам, че ще бъде изключително напрегнато. Всичко е въпрос на подготовка на гумите, сглобяване на обиколка, както и да бъдем в точния момент на точното място на пистата при жълти и червени знамена. Надявам се да имаме и малко късмет“, допълни Карлос Сайнц. Испанецът беше разследван от стюардите заради инцидент със Серхио Перес във втората тренировка. В крайна сметка той се отърва само с предупреждение.
A big near miss for Checo 👀#F1 #AzerbaijanGP pic.twitter.com/dshr9BGaLh
— Formula 1 (@F1) September 13, 2024